کد خبر: ۲۵۵۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴ 03 July 2016
معاون حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ نوشهر گفت: محل آتش‌سوزی در جنگل پَلَم‌کُوتی واقع در جنوب چالوس همچنان تحت مراقبت است تا از اشتعال مجدد جلوگیری شود.

 عبدالرضا سنگاری در بازدید از محل آتش‌سوزی در جنگل پَلَم‌کُوتی، اظهار کرد: با همکاری مناسب فرمانداری چالوس و دیگر نهادها، تمام امکانات برای خاموش کردن آتش بسیج شد و کارکنان و مأموران منابع طبیعی تا ساعت یازده و نیم شب نیز مشغول عملیات اطفا بودند.

وی تأکید کرد: چون کانون آتش در عمق زباله‌های انباشت شده قرار داشت، دست یافتن به آن و خاموش کردنش کاری دشوار بود.

معاون حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ نوشهر از همکاری جمعیت هلال احمر برای در اختیار گذاشتن بالگرد تشکر کرد و گفت: این بالگرد چهار پرواز عملیاتی انجام داد ولی با توجه به گرمای هوا باید مراقب حوادثی از این دست باشیم.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ نوشهر نیز اظهار کرد: بخش اصلی حریق در همان سه الی چهار ساعت اول مهار شد.

مهدی عسکری افزود: با این حال هنوز ما احساس خطر می‌کنیم و باید آماده باشیم تا در صورت اشتعال مجدد، به ‌سرعت آن را خاموش کنیم.

وی وسعت آتش‌سوزی را در حدود 10 هکتار عنوان کرد و ادامه داد: دو هکتار نیز از حواشی جنگل در این حریق خسارت دید.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ نوشهر درباره علت این آتش‌سوزی، بیان کرد: هنوز دلیل آن روشن نشده است ولی با توجه به اینکه 90 درصد حریق‌های روی‌داده در جنگل‌ها و مراتع منشأ انسانی دارد، ممکن است این مورد نیز عامل انسانی داشته باشد.

فرماندار چالوس نیز در بازدید از محل حریق ضمن هماهنگی و تسهیل مشارکت نهادهای مربوط، تصریح کرد: بالگرد هلال احمر پروازهای لازم بیشتری انجام می‌دهد.

محمدناصر زندی گفت: اقدامات فعلی برای اطفای حریق شامل خاموش کردن آن در محل و همچنین ایجاد فاصله بین درختان و آتش بوده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار