کد خبر: ۲۵۱۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳ 26 June 2016
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران این استان را بلحاظ قرار گرفتن در حاشیه دریای خزر و همسایگی با چند کشور از موقعیت بالایی در جذب گردشگری سلامت دانست و گفت : برغم این امکانات و ظرفیت ها ، مازندران از جذب گردشگران سلامت خارجی بی بهره است .
محمد سلطان تویه روز یکشنبه در کمیسیون تخصصی گردشگری و سرمایه گذاری که در اتاق بازرگانی مازندران برگزار شد ، ادامه داد : علاوه بر موقعیت ترانزیتی ، مازندران با برخورداری از امکانات درمانی و پزشکی همچون بیمارستان های خصوصی و دولتی قادر به ارائه خدمات به گردشگرانی است که به منظور دریافت خدمات درمانی به دیگر کشورها سفر می کنند .
وی افزود: اما به دلیل استفاده نشدن از ظرفیت های پزشکی و درمانی مازندران ، هم اکنون مقصد بخش عمده از گردشگران سلامت به کشورهای دیگر منطقه که گاها از نظر پزشکی توان پایینی نیز دارند ، است .
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران که بخشی از دلایل انتخاب کشورهای دیگر را به عنوان مقصد گردشگری درمانی را اطلاع نداشتن از امکانات و خدمات درمانی و پزشکی استان اعلام کرد .
وی ادامه داد : به این دلیل بسیاری از گردشگری سلامت منطقه به کشورهای هند ، کره جنوبی و روسیه انجام می شود در حالیکه می توان مازندران را از نظر امکانات و خدمات درمانی و پزشکی در بسیاری از حوزه ها برتر از این کشورها برشمرد.
به گفته سلطان تویه ، مازندران در انجام خدمات پزشکی درمانی جراحی های زیبایی ، جراحی های مفصل ، مغز ، اعصاب و درمان بیماری های سرطانی جز استان های برتر و مهم در این عرصه به شمار می رود که در این زمینه ها قادر به عرض اندام با دیگر کشورها نیز هست .
وی خاطرنشان کرد که با انجام یکسری اقدامات زیر ساختی ، خدماتی و هتلینگ بیمارستان ها و مراکز درمانی مازندران و سپس اطلاع رسانی در خصوص نوع خدمات ، گردشگری سلامت را در این استان رونق بدهیم .
مازندران با دارا بودن 35 بیمارستان دولتی ، خصوصی و تامین اجتماعی خدمات دهی پزشکی و درمانی را انجام می دهد .
*** گردشگری سلامت مازندران با تغییر زیر ساخت ها متحول می شود
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل مازندران که ظرفیت این استان را از نظر تعداد مراکز درمانی و بیمارستانی خوب و مناسب اعلام کرد ، گفت که در تقسیم بندی یکسال اخیر وزارت بهداشت و منطقه بندی بیمارستان ها برای توریسم درمانی، شش دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، گیلان ، گلستان و سمنان را شامل می شود .
وی ادامه داد : هم اکنون بیمارستان های فعال و خوبی در استان مازندران در بخش دولتی و بویژه در بخش خصوصی فعالیت دارند که ظرفیت ها برای گسترش توریسم درمانی فراهم است .
سلطان تویه خاطرنشان کرد : ایجاد تغییرات فیزیکی و فراهم کردن برخی امکانات و تکنولوژی به روز درمانی در بیمارستان های خصوصی مازندران ، می توان تحولی در گردشگری سلامت ایجاد کرد .
وی مدعی است که مازندران با وجود این امکانات و بسترهای فعلی پزشکی و درمانی قادر است گردشگری سلامت در کشور را تحول دهد و به استانی مطرح در این زمینه شناخته شود .
براساس آمارهای رسمی ، سال گذشته 100 هزار گردشگر خارجی برای دیدن فضاهای گردشگری به مازندران سفر کردند و در نوروز امسال نیز اندکی بیش از 300 گردشگر خارجی از فضاهای این استان بازدید کردند .
این در حالیست براساس آمارهای رسمی ، نوروز امسال بیش از 11 میلیون نفر شب اقامت در مازندران ثبت شد .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار