کد خبر: ۲۵۱۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۱ 26 June 2016
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: دیران بانکها تمایل و علاقه چندانی به ارایه تسهیلات به بخش‌های صنعت توریسم ندارد.

به گزارش تابناک مازندران، دلاور بزرگنیا امروز در نشست کمیسیون تخصصی گردشگری، نمایشگاهی و سرمایه گذاری که در اتاق بازرگانی مازندران در ساری برگزار شد، گفت: صنعت گردشگری یکی از محورهای پایدار اقتصاد استان است و باید توجه همه جانبه به محصولات صنایع دستی و تولیدات انجام شود.

وی افزود: همه فعالان گردشگری از تسهیلات در این حوزه برای بروز رسانی ظرفیت‌های گردشگری استقبال می کنند و باید رابطه گردشگری با بانک ها بهتر شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه اغلب بانک ها اعلام کردند، تمایلشان برای پرداخت تسهیلات به حوزه کشاورزی و صنعت معطوف است، تصریح کرد:  مدیران بانکها تمایل و علاقه چندانی به ارایه تسهیلات به بخش‌های صنعت توریسم ندارد و گاهی دیربازده بودن صنعت توریسم را بهانه قرار می دهند که این نگاه زنگ خطری برای فعالان گردشگری است.

وی افزود: گردشگری سلامت ظرفیت بسیار مناسبی برای صنعت توریسم استان است و از اینکه این صنعت هنوز نتوانسته جایگاه خود را پیدا کند اندوهگین هستیم.

بزرگنیا با اشاره به معوقه های بخش گردشگری در تسهیلات بانکی گفت: متاسفانه بی تعهدی سرمایه گذار، عدم پرداخت کامل رقم مورد تعهد بانک و  عدم کارشناسی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبب به وجود آمدن معوقه در تسهیلات بانک ها شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حمایت از بخش‌های آژانس مسافرتی مناسب نبود، افزود: اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری برای تقویت آژانس های مسافرتی چند آژانس های فعال را به بانک ها معرفی می کند تا در حوزه خرید خودرو  تسهیلات لازم اعطا شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار