نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت خواهان توجه ویژه دولت به برنامه‌های اقتصادی و زیربنائی استان آذربایجان غربی در جریان سفر آتی رئیس جمهوری و هیات دولت شد.
کد خبر: ۲۵۰۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹ 19 April 2015

به گزارش اروم نیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت،‌ محمد علیپور در نشست علنی امروز یکشنبه (30 فروردین‌ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تاکید بر جایگاه و اهمیت استان آذربایجان غربی در ایران اسلامی گفت: هفته گذشته شاهد ضایعه درگذشت نماینده شریف مردم سلماس در چهار دوره گذشته مجلس شورای اسلامی بودیم، کسانی که مرحوم آقایی را می‌شناختند، گواهی می‌دهند که وی انسانی پرتحرک، فعال و دلسوز ملک و ملت بود.

مرحوم آقایی همواره بر مواضع اصولگرایی خود پایدار و به عنوان یک رزمنده و برادر شهید گوش به فرمان امام و رهبری عزیز بود. ضمن ادای احترام به آن برادر ارزشمند از ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، نواب مجلس و تمام همکاران ارجمند که در طی مراسمات آن برادر سفر کرده همراه و یاور نمایندگان استان آذربایجان غربی بودند، سپاس گذاری می‌نمایم.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شوراس اسلامی گفت: بیش از یک سال است مردم آذربایجان غربی چشم انتظار سفر مقام ریاست جمهوری به این استان هستند. استان آذربایجان غربی از لحاظ تعداد جمعیت، رتبه هفتم کشوری و به لحاظ جغرافیایی و به حیث هم مرز بودن با 3 کشور اهمیت بسیار بالایی دارد و همواره تحت تاثیر مسائل امنیتی و مرزی از ابتدای انقلاب تا امروز عقب مانده است. انتظار می‌رود در سفر آتی رئیس جمهوری حداقل برای هر شهرستان یک پروژه متوسط و ضروری تعریف و بودجه آن تامین گردد.

وی در ادامه گفت: از آقای نوبخت رئیس محترم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور می‌خواهم بودجه ویژه‌ای برای باند دوم بازرگان که جزء پیوسته 20 بودجه 94 است اختصاص دهند.

این جاده ترانزیتی نقش پل ارتباطی زمینی دالان اروپا و آسیا را بر عهده دارد و مورد مطالبه مردم شهرهای ماکو، پلدشت، چالدران، بازرگان می‌باشد و اینجانب و دکتر صدر نماینده مردم خوی خواستار اجرای آن می‌باشیم. از جهت آن که اتوبان تبریز- تهران را به ترکیه متصل می‌کند، این جاده نقش به سزایی خواهد داشت.

علیپور گفت: الحاق چالدران به منطقه آزاد ماکو مورد درخواست اکثریت قریب به اتفاق مردم محروم و موزی شهرستان چالدران از ریاست جمهوری می باشد، مردم لحظه‌شماری می‌کنند که در سفر آتی آقای روحانی دستور الحاق صادر شود.

وی گفت: برای حمایت از کشاورزی شهرستان شوط احداث سد مخزنی مورد خواست اهالی این منطقه می‌باشد که در دیدار نوروزی سال 93 حضورا تقدیم رئیس جمهوری شده است. جاده 23 کیلومتری پل دشت- مرگنلر مورد مطالبه مردم پل دشت از مقام رئیس جمهوری می‌باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: از وزارت نفت درخواست دارم برای حمایت از سرمایه‌گذاری و حل مشکل اشتغال، ساختارهای لازم را فراهم آورد و خوراک پتروشیمی منطقه آزاد را فراهم کند. اگر این خوراک تامین شود، سرمایه‌گذاری قابل توجهی در منطقه ماکو به عمل خواهد آمد.

وی با گرامیداشت 12 اردیبهشت، پیشاپیش روز معلم را به فرهنگیان تبریک گفت و در ادامه افزود: اجرای رتبه‌بندی معلمان حداقل از روز معلم را از دولت خواستار هستم که به عنوان هدیه برای زحمات معلمان اهداء نمایند. از مسئولین مختلف در وزارت خارجه، استانداری، کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه به جهت حل تردد کامیون‌ها در مرز بازرگان اقدام جدی انجام دادند تشکر می‌کنم.

از مدیر منطقه آزاد ماکو درخواست دارم ایجاد گیت را در منطقه اجرایی کنند تا همه مردم منطقه و ساکن در شهرستان‌های ماکو، شوط و پلدشت از مزایای منطقه آزاد بهره‌مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار