مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: سه میلیارد ریال برای فعالیت های قرآنی اختصاص یافت که از این میزان دو میلیارد و 500 میلیون ریال برای طرح های قرآنی برخی دستگاه ها و 500 میلیون ریال هم برای طرح های ارسالی است.
کد خبر: ۲۴۹۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹ 21 June 2016
حسین ثابت قدم روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی گسترش فعالیت های قرآنی استان اظهار کرد: دستگاه ها می توانند طرح های خود را در قالب فعالیت های قرآن و عترت به دبیرخانه اداره کل ارسال کنند و بعد از بررسی های لازم بودجه مورد نظر اختصاص می یابد.
وی از برگزاری هفته قرآن در آذرماه امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: در این هفته طرح ها و برنامه های زیادی درنظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: برگزاری 16 برنامه هنری و فرهنگی، جشنواره شعر استان، ارزیابی مقالات و پایان نامه دانشجویی ،جشنواره هنرهای نمایشی و تلاوت قرآن از برنامه های این هفته است.
امام جمعه بجنورد نیز در این نشست گفت: اگر بخواهیم مشکلات فرهنگی جامعه ساماندهی پیدا کند باید با گسترش معروف ها به جنگ منکرها برویم.
حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی افزود: بسط فعالیت های قرآنی یکی از معروف هایی است که می تواند با منکرها مبارزه کند که البته انجام چنین معروف هایی احتیاج به هزینه هم دارد.
وی افزود: طرح های اجرایی قرآنی، یک امر فراگیر است و خارج از حوزه یک دستگاه می باشد و لازم است تا تمام دستگاه های استان در این مورد همکاری لازم را داشته باشند.
وی از کمبود بودجه و مظلومیت در حوزه فرهنگ در جامعه گلایه کرد و افزود: متاسفانه در جامعه ما به فرهنگ کمتر بها داده می شود و بودجه ناچیزی هم به این حوزه تخصیص می دهند.
امام جمعه بجنورد یادآور شد: هرچند که بودجه هایی هم در بخش فرهنگی دستگاه ها در نظر گرفته شده است ولی این بودجه ها برای حوزه گسترده فرهنگ بسیار ناچیز است و لازم است تا تمامی دستگاه ها و نهادها با همسویی و همفکری ، بودجه فرهنگی را هزینه کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار