فرماندار انزلی:
شهرستان انزلی با وجود ظرفیت های بی شمار برای توسعه با 17 درصد نرخ بیکاری مواجه است که باید با برنامه ریزی صحیح در بخش گردشگری و صنایع پاک ، فعالیت های شیلاتی و بخش تجارت و حمل و نقل این معضل را رفع کرد.
کد خبر: ۲۴۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴ 18 April 2015
به گزارش تابناک گیلان، عبدالصمد صفرنژاد روز شنبه از جمله مهمترین مسائل مطرح شده را بحث تسریع در احیای تالاب انزلی و آزادسازی سواحل بعنوان یک کانون مهم طبیعی و گردشگری در گیلان و کشور است.

وی با بیان این که طرح جامع مدیریت تالاب تاکنون اجرا نشده هشدار داد: دیر بجنبیم مرگ تالاب را شاهد خواهیم بود.

صفرنژاد ادامه داد: شهرستان انزلی با وجود ظرفیت های بی شمار برای توسعه با 17 درصد نرخ بیکاری مواجه است که باید با برنامه ریزی صحیح در بخش گردشگری و صنایع پاک ، فعالیت های شیلاتی و بخش تجارت و حمل و نقل این معضل را رفع کرد.

وی افزود: عدم تکمیل شبکه بهداشتی فاضلاب و تصفیه خانه موجب ورود مقادیر زیادی فاضلاب به تالاب و دریا شده که امیدواریم این طرح ملی با مساعدت دولت تدبیر هرچه زودتر تکمیل شود .

فرماندار انزلی با اشاره به مشکل تامین اب کشاورزی بخشی از روستاهای شهرستان گفت: تکمیل زیر ساخت های کشاورزی و اختصاص اعتبار لازم برای تامین آب زراعی علاوه بر رفع مشکلات چهار هزار خانوار فعال در این بخش به تولید مواد غذایی در کشور کمک می کند .

وی با اشاره به 47 کیلومتر طول ساحل شهرستان بعنوان یکی از ظرفیت های کم نظیر گردشگری در کشور یادآور شد: باید با آزادسازی ساحل و رعایت حریم 60 متر و ایجاد زیرساخت های لازم از این موهبت الهی در رونق صنعت گردشگری و اقتصاد شهرستان استفاده کنیم .

صفرنژاد، همچنین تهیه طرح جامع گردشگری ، برنامه ریزی جدی برای ترمیم بناهای تاریخی و نوسازی بافت فرسوده را از ضروریات عنوان کرد.

وی با اشاره به فعالیت ادارات کل بنادر و دریانوردی و گمرکات، منطقه آزاد و دو شهرک صنعتی با 88 واحد و یکهزار و 284 نفر اشتغالزایی خاطرنشان کرد: باید از تمامی ظرفیت های موجود برای توسعه منطقه استفاده بهینه کنیم .

فرماندار انزلی با اشاره به سفر صدها هزار نفر در طول سال به این شهرستان گردشگری گفت: روان سازی ترافیک و عبور و مرور شهری به جهت تراکم بالا و محدودیت زمین با مشکل مواجه و نیازمند کمک مسوولان در زمینه ایجاد زیرساخت ها است .

وی با اشاره به تکمیل سازه اصلی پل ولایت دو یادآور شد: برای راههای دسترسی مشکل تامین اعتبار وجود دارد که امیدواریم با توجه مسوولان رفع شود.

صفرنژاد اظهار کرد: گرچه این شهرستان 138 هزار نفر جمعیت دارد اما در فصل تابستان و تعطیلات نوروز صدها هزار مسافر به جمعیت شهر اضافه می شوند و همین لزوم توجه و نگاه ویژه به این شهرستان در زمینه های مختلف را نشان می دهد.

انزلی دارای یک بخش مرکزی، یک شهر، دو دهستان و 26 روستا است. 

رییس جمهوری و هیأت دولت روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (بیست و ششم و بیست و هفتم فروردین ماه جاری) در پانزدهمین سفر استانی دولت، به گیلان آمدند.

رییس جمهوری در این سفر دو روزه، ضمن سخنرانی در ورزشگاه شهید عضدی رشت، با علما، ایثارگران و برگزیدگان گیلان دیدار داشت و همچنین در جلسه توسعه و سرمایه گذاران استان شرکت کرد.

ححت الاسلام روحانی در دومین روز سفر، از منطقه آزاد تجاری و صنعتی انزلی و بندر کاسپین بازدید و سپس در جلسه شورای اداری استان شرکت کرد.

پایان بخش برنامه های سفر رییس جمهوری به گیلان، حضور در نشست خبری با اصحاب رسانه بود.

حجت الاسلام حسن روحانی در این نشست خبری بیان کرد: برای 18 طرح یا پروژه گیلان، 795 میلیارد تومان اختصاص دادیم که در سال 94 یا 95 اجرایی خواهند شد و سعی کردیم موارد وعده داده شده در دولت یازدهم، محقق شود و اگر هم نشد، به مردم توضیح بدهیم.

رییس جمهوری و هیأت همراه، ظهر پنجشنبه و پس از پایان نشست خبری، رشت را به مقصد تهران ترک کردند.

شهرستان انزلی دارای 138 هزار نفرجمعیت است که حدود 116 هزار نفر در شهر و مابقی در روستاها زندگی می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار