کد خبر: ۲۴۱۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶ 06 June 2016

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک آذربایجان غربی از خوی،حسین سیوانی اصل در نشسستی که با نخبگان سیاسی،اجتماعی و رسانه ای و در تشریح دستاودرهای سفردولت تدبیروامید به شهرستان خوی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهر برگزار شد، با اشاره به تعریف رشد و توسعه اظهار داشت: توسعه امری درون زا و برون نگراست. توسعه کشور، استان و خوی تنها با مشارکت همه طیف ها، جریانات و حضور همه مردم اتفاق می افتد.
وی افزود:اولین شرط توسعه خوی، ایجاد نقش آفرینی برای همه است. خواست بنده هم این است که همه مردم در این قضیه مشارکت کنند.
فرماندار خوی با انتقاد از برخی رسانه ها تصریح کرد: برخی رسانه ها خود را وابسته به شخص خاصی نکنند. وظیفه رسانه انعکاس واقعی و بدور از حب و بغض یک برنامه ونشست و یک عملکرد است. گردش آزاد اطلاعات و انعکاس واقعی و حقیقی اخبار و عملکردها وظیفه رسانه هاست.
سیوانی دولت تدبیر وامید را مظلوم ترین دولت بعد از انقلاب عنوان کرد و گفت: دکترروحانی این دولت را دربدترین اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور تحویل گرفت و کشور در وقوع خطرات بزرگی در حوزه هایی مانند هسته ای و... بود.
وی افزود: سفر دولت تدبیر وامید باید سکوی توسعه خوی باشد. ومردم امیدوارباشند تا برنامه ها و سیاست گذاری های موجود بالابرود. بستر توسعه خوی حضور و مشارکت عموم مردم در تفکرات و سلیقه های مختلف است.
وی به وضعیت بد آب شرب خوی اشاره کرده و اظهار داشت: آب شرب خوی در فاجعه بزرگ زیست محیطی و اجتماعی قرار دارد. 90درصد آب این شهر به کشاورزی اختصاص دارد. سوءمدیریت ها در این شهرستان آب شهر را با فاجعه ای در سه – چهارسال آینده مواجه  میکند باید به مردم 400هزارنفری خوی جوابگو باشند.
معاون استاندارآذربایجان غربی به مبحث عدم توسعه یافتگی خوی اشاره کرده و گفت: بحث اول در رابطه با عدم توسعه یافتگی خوی،  عدم توجه به آب است. سهم بهره بندی خوی از آب صنعتی باید افزایش یابد. هرسال 120میلیون مترمکعب آب از دشت خوی خارج می شود. دومین مقوله،  عدم تعریض توجه به جاده هاست. هیچ کدام از جاده های موجود خوی مسیر وصل به جاده های اصلی کشور نیست. سومین مبحث نیز بهداشت ودرمان است. بیمارستان های خوی بیش از 90سال عمر دارند. در طول این سالهای هیچ کار مفیدی برای حوزه بهداشت و درمان این شهرانجام نگرفته است. 
سیوانی به مصوبات هیئت دولت تدبیر وامید برای شهرستان خوی  اشاره کرده و گفت: تزریق بودجه و اتمام بیمارستان 164 تخت خوابی خوی تا پایان امسال، اتمام بیمارستان تامین اجتماعی خوی تا پایان امسال،  اختصاص مبلغ 22 میلیارد تومان به بیمارستان آیت الله خویی( خارج از مصوب هیئت دولت)، تبدیل بیمارستان قمر بنی هاشم به مرکز تخصصی زنان وزایمان وکودکان،  انتقال آب شرب خوی از سدآغ چای با تخصیص 60میلیارد تومان ، اتمام استادیوم ورزشی خوی،آغاز ساخت چند مرکز ورزشی کوچک از جمله مصوبات این سفر بود.
وی افزود: اتمام تعریض جاده های خوی ـ سلماس و خوی ـ ائواوغلو، تزریق مالی برای اتمام تقاطع های جاده خوی ـ رازی،  سرمایه گذاری مشترک شرکت شستا در ساخت کارخانجات: پودرپلاستیک و فروسیس و کارخانه سنگ ساختمانی، انجام مطالعات ژئوفیزیک معدنی شمال استان در خوی، تامین برق، آب و گاز و طرح هادی شهرها و روستاهای خوی متناسب با ترکیب جمعیتی و آغاز ساخت اورژانس خوی در 2000مترمربع از دیگر مصوبات و نتایج سفر دولت تدبیر به شهرستان خوی بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار