کد خبر: ۲۴۰۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱ 05 June 2016
رئیس شبکه بهداشت رامسر از افزایش تعداد پزشکان این شهرستان خبرداد.

تابناک مازندران/ ابراهیم ناظریان اظهار کرد: در بیمارستان‌های دولتی امام سجاد(ع) در بخش درمانی و احمدنژاد کتالم در حوزه آموزشی در رامسر فعالیت صورت می‌گیرد و در معاونت درمان نیز نظارت بر مطب‌ها و موسسات پزشکی از سوی بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی با اشاره به نحوه فعالیت اورژانس 115 در این شهرستان نیز تصریح کرد: دو پایگاه ثابت بین جاده‌ای و شهری در رامسر فعالیت می‌کند و در ایام نوروز و تابستان نیز این دو پایگاه در جاده جواهرده حضور دارند.

رئیس مرکز بهداشت رامسر درباره بخش درمان در این شهرستان، اظهار کرد: بیمارستان امام سجاد تنها بیمارستان دولتی با قدمت 50 سال از مراکز درمانی عمومی است و به میزان فوق تخصصی خدمات ندارند و بخش انکولوژی در این بیمارستان افزوده شده و تنها بیمارستان غرب مازندران و شرق گیلان است که این خدمات را ارائه می دهد.

ناظریان افزود: یکی از مشکلات رامسر کمبود تخت و کم بودن فضای شیمی درمانی است اما بخش اعصاب و روان راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در 2 سال گذشته با اجرای طرح تحول سلامت از لحاظ کادر تخصصی وضعیت به مراتب بهتر شده و 2  ارتوپد و 3 جراح در این بیمارستان مشغول به کار هستند.

رئیس مرکز بهداشت رامسر افزود: درطرح تحول ساخت و سازهای همراهان بیمار و سرمایشی و گرمایشی نیز هزینه زیادی شده و تغییر فراوانی کرده است.

ناظریان اظهار کرد: در بیمارستان امام سجاد کلینیک ویژه‌ای در حال فعالیت است که تا پایان سال در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد و پزشکان این بیمارستان در بخش خصوصی نمی‌توانند فعالیت می‌کند، همچنین در صدد گسترش بخش انکولوژی و اتاق عمل هستیم.

وی افزود: یکی از مشکلات این بیمارستان داروخانه بود که با کمبود کادر درمانی مواجه شدیم و با پیگیری انجام شده یکی از داروخانه های روزانه سطح شهرستان که آمادگی داشته باشد در بیمارستان مستقر شوند با تغییر پروانه این داروخانه در بیمارستان فعالیت شبانه‌روزی انجام می‌گیرد.

رئیس مرکز بهداشت رامسر با اشاره به اینکه اورژانس دو طبقه بیمارستان با کمک  800 میلیون تومانی خیران ساخته شده است، تصریح کرد: در این بیمارستان 200 تختخوابی که 160 تخت دارد ضریب اشغال تخت 80 درصد است.

ناظریان با بیان اینکه خانه بهداشت در رامسر در بخش سلامت فردی در واحدهای مختلفی فعالیت دارند، اظهار کرد: همچنین غربالگری دیابت برای روستاهای این شهر و 50 درصد شهرستان های زیر 20 هزار جمعیت برای افراد بیش از 30 سال انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در آزمایش دیابت 700 نفر که از بیماری خود خبر نداشتند شناسایی شدند، گفت: در بخش فشار خون و غربالگری اجرای پزشک خانواده شهری و کنترل بیماری های واگیردار مانند سل، هپاتیت و ایدز عملکرد مناسبی داشتیم و در بیماری های غیرواگیر مانند چاقی، دیابت و حوادث نیز فعالیت خوبی صورت گرفت.

رئیس مرکز بهداشت رامسر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیوع سرطان در کشور اظهار کرد: سرطان در کشور افزایش یافته و روند رو به رشد دارد و علت اصلی آن آلودگی هوا، مواد غذایی غیر مجاز و مواد خوراکی صنعتی است.

ناظریان خاطرنشان کرد: تعداد پزشکان در سال جدید در رامسر افزایش می‌یابد تا بتوانیم به مردم بیش از پیش خدمت رسانی کنیم؛ غربالگری دیابت و فشار خون نیز در رامسر در اولویت است.

وی افزود: رامسر دارای 8 مرکز بهداشتی، 26 خانه بهداشت و 11 پایگاه پزشکی شهری است.

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار