کد خبر: ۲۳۹۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷ 01 June 2016
سرپرست شهرداری قائم‌شهر از جابه‌جایی دستفروشان قائم‌شهر به بازار الماس خبر داد.

به گزارش تابناک مازندران، همواره گسترش شهر نشینی و ازدیاد جمعیت در جوامع در حال رشد با اتفاقات و مشکلات فراوانی همراه بوده است.

با افزایش جمعیت به طبع بر تعداد وسایط نقلیه نیز اضافه خواهد شد و نبود محل پارک برای خودروهای شخصی و اشباع شدن معابر از خودروهای پارک شده در حواشی آن یکی دیگر از مشکلات شهری محسوب می‌شود.

از سوی دیگر، معابر محلی به دلیل کم عرض بودن محل مناسبی برای پارک خودرو نیستند و مشکلات زیادی را در عبور و مرور محله‌ای ایجاد می‌کنند و از این‌رو برخی از شهروندان خودروهای خود را در کوچه پس کوچه‌ها و محل‌های غیرمجاز پارک کرده که علاوه بر تقبل جرائم سنگین، نظم شهری نیز دچار مشکل می‌شود.

سرپرست شهرداری قائم‌شهر درباره مشکلات پیش روی شهروندان قائم‌شهر گفت: رشد  جمعیت قائم‌شهر در سال‌های گذشته و به همین نسبت عدم رشد اصول و ضوابط شهرنشینی این شهر باعث ورود خودروهای فراوان به داخل خیابان‌های این شهر شده و از همه مهم‌تر کمبود پارکینگ‌های عمومی گره ترافیک قائم‌شهر را  سخت‌تر کرده است.
 
رضا رحیمی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات این شهر ترافیک سنگین خیابان‌ها به‌ویژه در ساعات پرتردد شهر است که این مشکل طی سال‌های گذشته نه تنها کمتر نشده بلکه ماه به ماه و روز به روز حجم ترافیک خیابان‌های این شهر بیشتر شده است.

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته و بنا به مصلحت‌ها و رفع مشکلات موجود برخی از همین معدود پارکینگ‌های درون شهری که به شدت مورد نیاز مردم بوده نیز با وجود کاربری‌های مرتبط به استفاده‌های تجاری و غیر پارکینگ تبدیل شده است.

رحیمی با اشاره به پارکینگ خیابان امام(ره) افزود: تنها پارکینگ عمومی این خیابان از ماه‌های قبل به استفاده دست‌فروشان اختصاص یافت.

وی خاطرنشان کرد: استفاده غیرمجاز از کاربری‌های قانونی منجر به صدور رأی از سوی مقامات استانداری شد و دفتر فنی استانداری در این مورد خاص با توجه به کمبود فضاها و پارکینگ‌های عمومی را به شهرداری یادآوری و خواستار اعاده کاربری پارکینگ شد.

سرپرست شهرداری قائم‌شهر ادامه داد: رعایت کاربری‌های مجاز برای شهرداری الزامی است و برای همین شهرداری قائم‌شهر برابر مصوبات شورای اسلامی‌شهر، شورای تأمین، دستور دادستان و تأکیدات فرماندار برای جابه‌جایی دست‌فروشان به بازار الماس واقع در میدان شهدا شرایط لازم برای این امر را فراهم کرده است.

وی در پایان گفت: شهرداری مجری تصمیمات و دستورات مدیریت شهری است و این تصمیم به‌صورت شهرستانی است که با همکاری برخی از سازمان‌ها و نهادهای دولتی در حال اجرا است.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار