کد خبر: ۲۳۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳ 16 April 2015
بیش از هزارو 400واحد دامی پارسال از جنگل های غرب مازندران خارج شد.

به گزارش خبرگزاری صداو سیما مسئول خروج دام و ساماندهی جنگل نشینان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر افزود : برای اجرای طرح خروج دام از جنگل های غرب مازندران 10 دام سرا و خانه سرا تخریب شد .

خزایی افزود: همچنین 6 هزار و 90 متر مربع زمین به صورت حقوق مابه ازا به دامداران واگذار وبه تعدادی از دامداران نیز 412 میلیون و 800 هزار ریال وجه نقد پرداخت شد .

وی گفت :یک عرصه از مستثنیات نیز با مساحت 9 هزار متر مربع با پرداخت 600 میلیون ریال آزاد شد.

مسئول خروج دام و ساماندهی جنگل نشینان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر از جمله مشکلات و عوامل تخریب جنگل های شمال، وجود دام در جنگل دانست و افزود : دام با خوردن و چرای نهال درختان، از تبدیل آنها به درخت و ماندگاری جنگل جلوگیری می کند و رفت و آمد دام ها هم کوبیده شدن خاک و جلوگیری از رویش و استقرار بذر درختان را موجب می شود.

خزایی گفت : براساس آمارمربوط به سال 1364 در جنگل های غرب مازندران 747 هزار و 310 واحد دامی و 422 خانوار جنگل نشین وجود داشت که تا کنون 368 هزار و 301 واحد دامی از جنگل خارج شد.

حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ نوشهر ،313 هزار هکتار جنگل و 197 هزار هکتار مرتع از رُویان تا رامسر را پوشش می دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار