کد خبر: ۲۳۸۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷ 30 May 2016

مدیرعامل آب‌منطقه‌ای مازندران گفت: در حال حاضر با وجود اینکه هنوز زیرساخت‌های گردشگری در سازه‌های سدهای مازندران آماده نیست اما بین 200 هزار تا 2 میلیون نفر بازدیدکننده دارد.

به گزارش تابناک مازندران، استان مازندران با داشتن جاذبه‌های طبیعی به‌عنوان استان سرسبز زبان‌زد است که همه ساله مقصد سفر مسافران بسیاری از سراسر کشور است.

علاوه بر داشتن دریا، کوه و جنگل یکی از جاذبه‌های گردشگری این دیار سدهای آن است که امروزه در فهرست جاذبه‌های گردشگری قرار گرفته  و گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب کرده است.

مناظر طبیعی و جنگل‌های انبوه در حاشیه سد و همچنین سازه‌های آن سالانه گردشگران بسیاری را به‌سوی خود جذب می‌کند به‌طوری‌که افراد نمی‌توانند نسبت به این زیبایی‌ها بی‌تفاوت بوده و حتی برخی هرچند برای لحظه‌ای با نگاه به آن احساس آرامش می‌کنند.

طی سال‌های اخیر با توجه به بازدید بسیاری از گردشگران از سدهای مازندران، این موضوع در دستور کار مسؤولان قرار گرفته و در حال برنامه‌ریزی برای استفاده بهتر از این ظرفیت هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: سدها، از جمله جاذبه‌های طبیعی مازندران است، به‌دلیل اینکه در ساحل زیبای البرز قرار گرفتند و هم‌جواری کوه، جنگل و دریاچه جذابیت خاصی دارد که موجب می‌شود هر توریستی وارد مازندران می‌شود مجذوب این زیبایی‌ها شود.

محمدابراهیم یخکشی بیان کرد: در حال حاضر با وجود اینکه هنوز زیرساخت‌های گردشگری آماده نشده، برخی سازه‌های سد بین  200 هزار تا 2 میلیون نفر بازدیدکننده دارد که به‌طور حتم با تحقق این مهم شاهد افزایش تعداد گردشگران هستیم.

وی با اشاره به اینکه سدها، یکی از مباحث خوب در گردشگری هستند، اضافه کرد: امیدواریم با کمک مسؤولان شاهد رشد و ارتقای بحث گردشگری در سدهای استان بوده و مردم استان، شهرهای مجاور و حتی مردم سایر استان‌ها به این سدها مراجعه کرده و اوقات فراغت بسیار خوبی را در کنار سدها سپری کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اعلام اینکه در بحث سدها به‌دنبال سرمایه‌گذار هستیم، اظهار کرد: طرح جامع تهیه شده که همه جوانب گردشگری در این طرح دیده شده و همچنین کلیات طرح در کارگروه گردشگری استان تصویب شده است.

یخکشی یادآور شد: در حال حاضر برخی از سدهای مازندران به فراخوان گذاشته شده و به‌دنبال سرمایه‌گذار هستیم تا بحث‌های گردشگری را به‌صورت اساسی دنبال کنیم.

وی در پایان گفت: در این طرح مسائل مربوط به تأسیسات گردشگری به‌صورت جامع دیده شده است که امیدواریم بحث گردشگری سدها در مازندران با توجه به داشتن ظرفیت لازم ارتقا پیدا کند.


فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار