تابناک: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در آستانه سفر رئیس جمهوری به این استان، خواستار اعمال مدیریت واحد بر حوضه آبریز زاینده رود شد.
کد خبر: ۲۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰ 02 February 2015

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در گفت وگوی با ایرنا، همچنین تسریع در تکمیل مصلای اصفهان و رایگان شدن هزینه ارائه خدمات مساجد و مراکز دینی از جمله آب، برق و گاز این مراکز را از جمله مطالبات از رئیس جمهوری بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات مهم اصفهان از سوی مسوولان استان بررسی و برای ارائه به رئیس جمهوری و هیات دولت تدوین شده است، اظهارکرد: مهمترین مشکل استان اصفهان که به دولت قبل و نیز به دولت یازدهم گفته شده است، کمبود آب می باشد و ما نیز در سفر روز چهارشنبه رئیس جمهور، بار دیگر این مشکل را با ایشان مطرح خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان تصریح کرد: گرچه بارندگی در کاهش یا افزایش آب در یک منطقه موثر است اما همه مشکل کمبود آب در استان اصفهان به بارندگی و خشکسالی مربوط نیست و بخش عظمی از این مشکلات، ناشی از مدیریت آب است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته جمعیت استان اصفهان کم بود و آب این استان به هیچیک از استان های کشور منتقل نمی شد، افزود: اما اکنون براساس آمار، بیش از پنج میلیون نفر در استان اصفهان از آب زاینده رود استفاده می کنند بنابر این بدون شک، دولت باید به فکر تامین منابع آب برای این استان مهم کشور باشد.

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: پیشنهاد من به دولت و شخص رئیس جمهوری این است تا مدیریت واحدی برای آب منطقه ای استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شود تا آب در این منطقه مورد استفاده سوء قرار نگیرد.

وی اظهارکرد: تشکیل شورایی برای اتخاذ راهبردهای مناسب جهت اعمال مدیریت واحد بر آب منطقه ای این استان ها موجب خواهد شد تا برنامه ریزی برای بهره مندی ساکنان این حوضه آبریز مناسب انجام شود.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: مسئله دیگری که باید در سفر رئیس جمهوری به این استان مورد توجه قرار گیرد و به زاینده رود مربوط می شود، انجام اصلاحات در بستر این رودخانه است.

وی توضیح داد: در بخش هایی از زاینده رود، عرض رودخانه به بیش از 600 متر و در برخی از قسمت ها به کمتر از 10 متر کاهش می یابد لذا باید اصلاحاتی در این زمینه انجام شود تا از هدر رفت آب در این حوضه آبریز جلوگیری شود.

آیت الله طباطبایی نژاد، تکمیل مصلای اصفهان را از دیگر مطالبات مردم این استان از رئیس جمهوری بیان کرد و افزود: اصفهان پس از گذشت 35 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، از یک مصلا و محل مناسب برای برگزاری نماز جمعه و سایر آیین های مذهبی برخوردار نیست.

وی با اشاره به اینکه مردم اصفهان، نماز جمعه را در میدان تاریخی این شهر برگزار می کنند، افزود: نمازگزاران جمعه اصفهان به دلیل اقامه نماز در میدان روباز امام (ره ) این شهر، در زمستان ها با مشکلاتی مواجه اند لذا انتظار ما از دولت یازدهم این است که به تکمیل مصلای اصفهان کمک کند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان 10 تا 16 برابر برخی از استان های کشور به دولت مالیات پرداخت می کند، تاکید کرد: انتظار ما از دولت یازدهم و شخص رئیس جمهوری این است که به مشکلات استان اصفهان توجه جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه هزینه استفاده از خدمات از جمله برق، آب و گاز برای مساجد، حسینیه ها و مراکز دینی رایگان نیست، افزود: در این خصوص با دولت قبل نیز مذاکراتی انجام دادیم اما دولت قبل تنها هزینه اشتراک این خدمات برای مساجد و مراکز دینی را معاف اعلام نمود و هزینه مصرف این خدمات را رایگان نکرد.

آیت الله طباطبایی نژاد، گفت: انتظار داریم این موضوع در دولت یازدهم بررسی و این دولت، ارائه خدمات یاد شده به مساجد و مراکز دینی را رایگان اعلام کند.

دکتر روحانی قرار است روز چهارشنبه در سیزدهمین سفر استانی خود به همراه کاروان تدبیر و امید وارد استان اصفهان شود.

رئیس جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید پیش از این به استان های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی و بوشهر سفر کرده اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :