کد خبر: ۲۲۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶ 14 April 2015
به دلیل نبود راه دسترسی مطمئن و بسته بودن راه ارتباطی 45 روستای بلده شهرستان نور، کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده این بخش از طریق امداد هوایی صورت می‌گیرد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، در پی بارش شدید و وقوع سیلاب در بخش بلده نور، از 72 ساعت پیش تاکنون برق این بخش از مازندران با دارا بودن 45 روستا و 25 هزار جمعیت ثابت، قطع است.
به دلیل نبود راه دسترسی مطمئن، امدادرسانی به وسیله بالگرد از سوی جمعیت هلال احمر مازندران در حال انجام است و تاکنون 5 هزار قرص نان، دو هزار بطری آب معدنی و تعدادی لوازم ضروری در روستاهای آسیب‌دیده توزیع شده است.

یک فرد بیمار نیز در وضعیت اضطراری قرار دارد که هر چه سریع‌تر باید از طریق امداد و نجات هوایی به حال او رسیدگی شود زیرا راه‌های روستایی بسته شده‌اند و امکان تردد وجود ندارد.

10 منزل مسکونی تخریب و 25 خانه نیز دچار آبگرفتگی شدند، هنوز برآورد اولیه‌ای از خسارت‌ها اعلام نشده است و حدود 200 هکتار از زمین‌های کشاورزی خسارت دیده‌اند.

در بازدید میدانی انجام شده، به تعدادی از تاسیسات مرغداری، دامداری و پرورش ماهی خسارت وارد شده است، همچنین یکی از آثار باستانی در منطقه «کمررود» بلده نور آسیب دیده است.

از ساعت‌ها پیش، آب مناطق آسیب‌دیده وصل شده است ولی با توجه به قطعی 72 ساعته برق، دست‌اندرکاران شرکت برق غرب مازندران در حال ارسال تاسیسات مربوطه برای راه‌اندازی شبکه برق هستند اما مشکل جاده دسترسی همچنان وجود دارد.

نانوایی‌ها نیز به صورت اضطراری با موتور برق ساماندهی می‌شوند، در بخش تاسیسات زیربنایی حوزه راه نیز پنج دهنه پل ارتباطی و 14 کیلومتر جاده روستایی تخریب شده است.

در حال حاضر فرماندار و شهردار نور، مدیرکل راه و شهرسازی مازندران و مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران حضور دارند و نیروهای سپاه، بسیج و هلال احمر نیز با تمام امکانات در بلده نور مشغول خدمات‌رسانی به مناطق آسیب‌دیده هستند.

روز گذشته مدارس پایه ابتدایی بخش مرکزی بلده نور تعطیل بود و از صبح امروز همه مدارس به روال عادی بازگشتند اما مدارس شبانه‌روزی این بخش همچنان تعطیل است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار