رئیس بیمارستان روحانی بابل
رئیس بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل گفت: از زمان راه‌اندازی بخش قلب کودکان در این مرکز بیش از هزار مورد آنژیوگرافی و مداخله قلب کودکان و نوزادان انجام شده است.
کد خبر: ۲۲۸۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶ 13 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، محمود صادقی اظهار کرد: رشته فوق تخصصی قلب کودکان و نوزادان که ارتباط مستقیمی با سلامت جسمانی بیماران خردسال دارد، از سال 87 در دانشگاه علوم پزشکی بابل پایه‌گذاری شد.

وی افزود: پس از آماده‌سازی زیرساخت‌ها، تهیه وسایل و امکانات لازم برای تشخیص و درمان مناسب بیماران در استان از قبیل دستگاه‌های مجهز و به روز اکوکاردیوگرافی و آنژیوگرافی، پذیرش بیماران از سال 88 آغاز شد و با سرویس‌دهی مناسب و حداقل عوارض درمانی به شکلی که در بیشتر مراکز درمانی رایج است، اعتماد بیماران جلب شد و در حال حاضر نیازی به اعزام بیماران به تهران وجود ندارد و تمامی اقدامات تشخیصی و درمانی در رشته فوق تخصصی قلب کودکان در بیمارستان روحانی بابل انجام می‌شود.

رئیس بیمارستان روحانی بابل تصریح کرد: در سال 89 تعداد 85 مورد آنژیوگرافی انجام شد و پیشرفت در امر تشخیص و درمان بیماران به حدی سریع و مطابق با استانداردهای مراکز مهم و مطرح سطح کشور بوده که درسال گذشته این تعداد به 258 مورد رسید و این مهم جز با همت و پشتکار عوامل درگیر و یاری مسؤولان دانشگاه و بیمارستان روحانی به‌دست نمی‌آمد.

وی یادآور شد: در حال حاضر در این بخش مجهز، نه‌تنها بیماران خردسال مبتلا به بیماری‌های قلبی مادرزادی مازندرانی درمان می‌شوند بلکه از استان‌های هم‌جوار نیز کودکان مبتلا به مشکل قلبی پذیرش می‌شوند.

صادقی گفت: اینترونشن قلب کودکان که حداکثر حدود 10 پزشک به‌صورت حرفه‌ای در سطح کشور به آن مشغولند نیز در این بخش انجام شده، به شکلی که بسیاری از بیماران که در گذشته باید برای درمان مورد عمل جراحی قرار می‌گرفتند صرفاً با انجام آنژیوگرافی و بدون جراحی سلامتی خود را باز می‌یابند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار