کد خبر: ۲۲۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹ 13 April 2015
فرماندار شهرستان نور گفت: به دلیل بارش سنگین و ایجاد سیلاب ،علاوه بر اینکه سه نقطه از راه مواصلاتی محور هراز تا بلده نور مسدود است، به علت تخریب چند تیر برق ، برق شهر بلده و تمامی روستاهای این بخش نیز قطع است.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر محور هراز منتهی به شهرستان آمل مشکلی ندارد و تردد در این محور انجام می شود ،ولی راهی که از پل ' هرده رود ' 40 کیلومتری آمل در محور هراز به سمت شهر بلده می رسد ،به دلیل آب شستگی شدید ،مسدود است.

هادی خنجری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان این نکته که خسارت جانی و یا مالی سنگینی به خانواده ها گزارش نشده است، افزود: به رغم اینکه تمامی اکیپ های امدادی در مسیر هستند ، اما به دلیل مسدود بودن راه هنوز عملیات امداد و نجات در روستاها آغاز نشده است.

فرماندار نور خاطر نشان کرد: ماشین آلات راهداری مشغول بازگشایی هستند اما سطح آب بالا بوده و شرایط را برای باز گشایی راه دسترسی سخت کرده است.

وی با اشاره به این نکته که گروه های مختلف برق در منطقه حضور دارند، ادامه داد: به محض باز گشایی راه دسترسی این گروه ها وارد عمل می شوند.

فرماندار نور بر لزوم همکاری و کمک تجهیزات راهداری استان البرز که در مسیر محور چالوس قرار دارند، تاکید کرد و گفت: از آنجاییکه این ماشین آلات در مسیر روستاهای بخش بلده قرار دارند، می توانند به کمک این بخش بیایند.

بخش بلده نور در منطقه کوهستانی و در دامنه کوههای البرز قرار دارد.

همچنین رودخانه هراز در آمل به عنوان بزرگترین رودخانه پرآب مازندران به علت افزایش حجم ورودی آب ناشی از شدت بازندگی روزهای اخیر و بالا رفتن ورودی آب نهرها و رودخانه های فصلی طغیان کرد.

به گفته مدیر توزیع امور آب شهرستان های آمل و محمودآباد حجم ورودی آب به سد انحرافی هزار سنگرآمل در حال حاضر بیش از 13 برابر متوسط روزهای گذشته شده است.

سید موسی حسینی بیان کرد : حجم ورودی آب به رودخانه هراز در 40 سال اخیر بی سابقه است .

وی اظهار کرد : یکی از دلایل اصلی بالا بودن حجم آب این رودخانه، افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز در مسیر این رودخانه است.

وی ادامه داد: در پی طغیان رودخانه هراز، بخش های زیادی از اراضی زراعی و باغی و تاسیسات تولیدی و مزارع پرورش ماهی دچار آب گرفتگی شد و مسیر برخی مزارع نیز تخریب شده است.

بخشدار امام زاده عبداله آمل نیز به وقوع سیل در این بخش اشاره کرد و گفت : بیشترین خسارت ناشی از سیلاب اخیر و طغیان رودخانه هراز به مزارع پرورش ماهی و زمین های کشاورزی در روستاهای محمدآباد و رزکه وارد شد .

'یحیی عسگری پور' افزود : بخشی از تاسیسات درحال ساخت سد مخزنی هراز نیز به علت حجم ورودی آب رودخانه هراز دچار خسارت شد .


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار