مدیر پایگاه میراث جهانی پاسارگاد گفت: دو دهه فعالیت دامداری در حریم درجه یك مجموعه جهانی پاسارگاد اعتراض عمومی و مشكلات فراوانی را برای بازدیدكنندگان این سایت تاریخی ایجاد كرده بود كه فعالیت این دامداری متوقف شده است.
کد خبر: ۲۲۲۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶ 02 May 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:حمید فدایی بیان كرد:در این دو دهه تلاش های زیادی برای تملك این دامداری انجام شد كه سرانجام در ماه های پایانی سال گذشته این دامداری كه در فضایی به وسعت حدود چهار هزار متر مربع فعالیت داشت به طور كامل در تملك اداره كل میراث فرهنگی استان فارس قرار گرفت.

وی افزود: اجرای حكم تخریب ساختمان دامداری در حریم درجه یك در اختیار میراث فرهنگی فارس و پایگاه میراث جهانی پاسارگاد است.

وی اضافه كرد: ساختمان این دامداری در محدوده شهر مادر سلیمان مركز پاسارگاد قرار گرفته كه اجرای حكم تخریب آن با همكاری عوامل اجرایی این شهر انجام می شود.

او ادامه داد: برنامه دقیق و مشخصی برای تغییر كاربردی ساختمان دامداری در پاسارگاد مشخص نشده است و به دلیل قرار گرفتن این ساختمان در حریم درجه یك محوطه میراث جهانی پاسارگاد، این محل به عنوان یك ظرفیت در كل مجموعه استفاده می شود.

فدایی عنوان داشت: عمده كاربردی ها در این حریم از نوع زارعی است و اگر بنا تخریب شود به دلیل در حریم درجه یك بودن، اجازه ساخت و ساز جدیدی در محوطه نخواهیم داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار