چاوش و بامشاد عزیزی کوتنایی دو مخترع قائم‌شهری رتبه دوم جشنواره اختراعات ژنو را به دست آوردند.
کد خبر: ۲۲۲۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴ 01 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، چاوش و بامشاد عزیزی کوتنایی دو برادر قائم‌شهری رتبه دوم جهان را در جشنواره بین‌المللی اختراعات ژنو در هفته گذشته کسب کردند.

چاوش عزیزی کوتنایی اظهار کرد: اختراع هوشمندسازی تجهیزات حفاری و عملیات مربوط به آن توانست حائز رتبه دوم جهان در جشنواره اختراعات ژنو 2016 شود و همین اختراع، مقام دوم جشنواره بین‌المللی اختراع نورنبرگ آلمان را نیز در سال 2011 به خود اختصاص داده بود.

وی تصریح کرد: این اختراع در سال 88 با شماره 64026 به ثبت رسید و با دریافت تائیدیه‌های علمی معتبر از دانشگاه‌های برتر ایران در جشنواره نورنبرگ آلمان شرکت داده شد که مقام دوم را به دست آورد.

این مخترع خاطرنشان کرد: طرح هوشمندسازی تجهیزات حفاری و عملیات مربوط به آن به تایید شرکت آب و نیروی کشور رسید و در هفته گذشته برای دومین بار در جشنواره بین‌المللی اختراعات در ژنو شرکت کرد و مقام دوم را به دست آورد.

عزیزی همچنین اظهار کرد: این اختراع در کتاب مالکیت فکری جهانی (WIPO) به دو زبان فرانسوی و انگلیسیبه ثبت جهانی رسید.

وی ثبت اختراع دیگری با نام بیمه سازی و هوشمندسازی چندمنظوره حفر و اتصالات لوله و عملیات مربوط به آن در سال 92، کسب عناوین مقام دوم آسیایی المپیاد مخترعان، دانشجوی برتر جشنواره کارآفرینی دانشجویی منطقه سه کشور را از دیگر افتخارات خود در چند سال گذشته نام برد.

این مخترع جوان قائم‌شهری در ادامه با بیان اینکه متولد سال 62 و کارشناس رشته عمران است، یادآور شد: سال 84 در کانون چهار سدسازی شهرستان ایذه کار می‌کردم و شرایط دستگاه‌های حفاری در آنجا به گونه‌ای بود که از نظر تکنولوژی شرایط نامساعد و عقب مانده‌ای داشت و روند پیشرفت کار به کندی صورت می گرفت.

عزیزی افزود: در همین زمان به دنبال هوشمندسازی و مدرن‌سازی دستگاه‌های حفاری رفتیم و این ایده را با برادر کوچکترم بامشاد عزیزی که دانشجوی دکترای نرم‌افزار کامپیوتر در آمریکا است در میان گذاشته و به مرحله عمل درآوردیم.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار