کد خبر: ۲۲۱۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰ 30 April 2016
به گزارش تابناک یزد، سخنگوی کمسیون صنایع مجلس از پرداخت 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به صنایع کوچک و متوسط  در سال جاری خبر داد.

رمضانعلی سبحانی فر در گفت و گو با خبرنگار عصر ایران  با  بیان اینکه 80 هزار واحد صنعتی در کشور مشغول فعالیت هستند که بخشی از آنها به دلایل گوناگون دچار مشکل شده اند ادامه داد:  یکی از برنامه های دولت برای اجرای بهتر اقتصاد مقاومتی استفاده از ظرفیت های داخلی و حمایت از صنایع است و لذا به همین منظور در سال جاری برنامه ویژه ای برای حمایت از این صنایع اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از صنایع در سال 95 دولت حدود 10 هزار واحد صنعتی که  به دلیل مشکلات اقتصادی با نیمی از ظرفیت خود مشغول کار هستند را شناسایی کرده که 9 هزار واحد مربوط به صنایع کوچک و 1 هزار  واحد مربوط به صنایع متوسط است .

سخنگوی کمسیون صنایع مجلس با بیان اینکه مطابق بررسی ها برای حمایت از این صنایع 16 هزار میلیارد تومان مورد نیاز است خاطرنشان کرد: از این رقم  13 هزار میلیارد تومان نیاز صنایع کوچک و 3 هزار میلیارد تومان  برای حمایت از صنایع متوسط مورد نیاز است  که با تزریق این کمک ها به این صنایع 180 تا 200 هزار شغل در کشور احیاء خواهد شد.

جزئیات پرداخت 16 هزار میلیارد تومان وام کم بهره به صنایع کوچک و متوسط در سال 95

وی خاطر نشان کرد: مجلس در همین راستا در بوجه سال 95 دولت را مکلف کرده است که با حذف رایانه 3 دهک پر درآمد مبلغ حاصل را در بخش اشتغال هزینه کند و لذا بخشی از سود تسهیلات بانک ها که به  موضوع تولید پرداخت می شود می تواند از این محل به عنوان یارانه باشد.

سبحانی فر در پاسخ به این پرسش که آیا پرداخت تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط  منوط به حذف رایانه 3 دهک قرار دارد یا خیر گفت: پرداخت این تسهیلات در سال 95 ارتباطی به حذف رایانه ها ندارد این اقدام در دستور کار قرار دارد و امسال اجرایی می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون دولت در حال آماده سازی دستور العمل پرداخت این تسهیلات است که پس از پایان این کار پرداخت تسهیلات به این بنگاه ها اغاز می شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
با عرض سلام من یک صنعت گرم وام کم بهره فقط به گردن کلفت ها پرداخت میشود نه صنعت گران
بهنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
اینجانب تولید کننده هستم حدود 10 سال میشود با مشکلات فراوان تولید را ادامه داد ه ام وتا کنون نتوانسته ام وام کمتر از 25 درصد دریافت نمایم .و همیشه این وامها به کسانی داده میشود که رابطه وزابطه داشته اند
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
باسلام
تاانجایی که بنده اطلاع دارم تمام این وامها به مصارف غیر تولید واشتغال به مصرف میرسد چون خودم شاهد هستم حتی یه مورد هم میتوانم معرفی کنم دکتر ی با ظابطه وسندسازی مراحل اخذ وام ده میلیاردی رامیگذراند ولی حیف که این پول ها به مصرف غیر ازاشتغال وتولید که میرود تمام سایتها روگشتم که بتوانم جلوی رانت خواری رو بگیرم وحتی برای وزارت صنایع هم پیغام گذاشتم میتوانم معرفی کنم ولی کسی پیگیر پول بیت المال نیست دریغ وصدافسوس که دولتمردانمون اکثریت بدنبال منفعت خودهستندنه به دنبال رضایت خالق حق
یاعلی
نادرمختاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
وام به تولید کننده بدید نه اینکه به میلیاردر های زمین خوار، بخدا در اشتباه هست سیاست مملکت، از خدا بترسید. من یک تولید کننده موادغذایی هستم هنوز موفق به دریافت وام تجهیز نشده ام خواهش میکنم رسیدگی فرمایید.
جواد يعيد فعال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
سلام
من از سال ١٣٧٠توليد كننده هستم ازسال ١٣٨٨باگران شدن حاملهاي انرژي شديدا با مشكل مواجه شدم كارگرانم را با پرداخت حقو حقوقشان مرخص كردم اكنون مدت دو سال است مجددا با نيروي كم راه اندازي كردم ولي دريغ از يك ريال يارانه توليد يا وام كم بهره يا سرزدن يك مسيول نميدانم چه بايد بكنم با بانك در گيرم با دارايي درگىرم مشكلات زياد است كسي هم به داد ما نميرسد
مهد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
واقعا این وانهارو به کیا میدن وچرا به مردم عادی تعلق نمیگیره وهیچوقت دست مارو نمیگیره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار