معاون استاندار مازندران
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با تاکید بر پاسداشت مراسم آزادسازی خرمشهر از سوی دستگاه‌های اجرایی، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت باید به نحو مطلوبی به نسل جدید جامعه منتقل شود.
کد خبر: ۲۱۹۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷ 26 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، علیرضا یونسی‌رستمی در جلسه ستاد آزادسازی خرمشهر که در استانداری مازندران برگزار شد با اشاره به اینکه مازندران 10 هزار و 400 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و فرهنگ ایثار و شهادت باید به نسل جدید جامعه منتقل شود، اظهار کرد: زمانی که قدرت‌های بزرگ برای مقابله با جمهوری اسلامی با حزب بعث همراه بودند، کشور به رهبری امام راحل ندای آزادی‌ خواهی را سرداد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه همه تحلیل‌گران به این حقیقت واقف شدند در زمانی که ندای آزادی‌خواهی از سوی امام راحل مطرح شد دنیا در قالب دو بوک شرق و غرب کشور اداره می‌شد، اضافه کرد: این دو قدرت بزرگ جهانی در حال زورآزمایی بودند تا گوی سبقت را از هم بربایند در این زمان تئوری جدیدی از سوی امام راحل مطرح شد که اندیشه شرق و غرب نمی‌تواند جامعه را به سوی کمال سوق دهد.

این مسئول با اشاره به اینکه امام راحل با این تفکر که اندیشه‌ای می‌تواند جهان را به سوی تعالی برساند که گرایش به معنویت داشته باشد و این نگاه برای جامعه راهکار روشنی دارد، گفت: برای رسیدن به سعادت مردم ایران یکپارچه از امام راحل حمایت کردند و قدرت خاورمیانه را به زیر کشیدند و این اقدام معنوی وحشت به دل جوامع غرب و شرق ایجاد کرد.

یونسی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از نهضت‌های آزادی بخش با الگوگیری از جمهوری اسلامی  شکل گرفتند که اندیشه حزب عدالت و توسعه در ترکیه و رهبری حزب تونس نمونه بارزی از آزادی خواهی در خاورمیانه است.

وی اقدامات دشمن را برای مقابله با جمهوری اسلامی کمرشکن و تحریم‌ها را فلج کننده دانست و ادامه داد: تاکنون هیچ انقلابی برخود ندید که 37 کشور قدرتمند جهان مقابلش باشند و نفاق‌های داخلی هم سبب اختلال در شکل‌گیری انقلاب شود اما انقلاب اسلامی با هدایت و تدبیر رهبری و همراهی مجاهدت‌های مردمی به پیروزی رسید و نهضت‌های آزادی بخش را در جهان گستراند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی از معرفتی دفاع می‌کند که تمام ابعاد آن به وحدانیت مبتنی بر وحی است و برای همه نسل‌ها جواب قانع کننده دارد.

این مسئول با بیان اینکه اندیشه معرفتی و دینی مبتنی بر وحدانیت سبب پیروزی انقلاب اسلامی شده است، افزود: همبستگی ملی در عالی‌ترین سطح، دفاع جانانه، صادقانه از ولایت و رهبری و عمل به تکلیف  سبب شد تا انقلاب اسلامی در سطح جهان الگوی آزادی خواهان قرار گیرد.

یونسی با تاکید بر اینکه در موقعیت کنونی جامعه برای رسیدن به توسعه پایدار باید به همبستگی برسیم، اضافه کرد: برجام دستاورد بزرگ ملی است و در دفاع از ولایت باید از منافع ملی هم حمایت شود.

وی یکی از فضیلت‌های انقلاب اسلامی را آزادی خرمشهر دانست و گفت: لازم است همه دستگاه‌های اجرایی که بودجه دولتی در اختیار دارند برای پیروزی بزرگ کشور که آزادی خرمشهر را در بر داشت مراسم باشکوه برگزار کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران نماز جمعه را پایگاه‌های محکم دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: تجلی‌گاه پیروزی رزمندگان اسلام از نماز جمعه بوده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه همه اقشار، صنوف به ویژه بخشداران و دهیاران هم باید ستاد سوم خرداد را تشکیل دهند، اظهار کرد: پیروزی خرمشهر سبب برهم خوردن توازن و برنامه‌ریزی سیاسی دشمن، برانگیختگی احساسات ملت، ظهور قدرت نظامی کشور و بازدارندگی خارجی دشمن را فراهم کرد و دستاورد بسیار مطلوبی به‌همراه داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز با تاکید بر برگزاری باشکوه مراسم سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: برای برگزار مطلوب مراسم سوم خرداد دبیرخانه سالروز آزادی خرمشهر در استان تشکیل شد.

عبدالله ملکی افزود: تبلیغات محیطی متناسب با آزادسازی خرمشهر در سطح شهر، تجلیل از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و مدافعان حرم،به صدا درآوردن زنگ مقاومت، سخنرانی فرماندهان پیش از خطبه نماز جمعه و برگزاری صبحگاه مشترک به میزبانی ارتش از برنامه‌های ویژه مراسم سوم خرداد در مازندران است.

 معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران نیز با بیان اینکه حماسه آزادسازی خرمشهر مقارن با فصل امتحان دانش‌آموزان است و برنامه‌های ویژه این مناسبت در سطح ادارات برگزار می‌شود، گفت: موضوع فرهنگ و ایثار و شهادت از برنامه‌های فرهنگی و پرورشی در آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

محمد شعبانی افزود: آموزش و پرورش مازندران در طول سال با اعزام 15 هزار دانش‌آموز به راهیان نور رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داد.

 وی با اعلام اینکه تاکنون 3 هزار دفتر خاطرات دانش‌آموزان اعزام شده با راهیان نور با همکاری سپاه کربلای مازندران جمع‌آوری و به چاپ رسیده است، تصریح کرد: آموزش و پرورش یک‌میلیارد تومان برای چاپ خاطرات دانش‌آموزان در سفر راهیان نور اختصاص داده است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی 94-95 یادواره 2 هزار شاخص شهید مازندران برای نخستین‌بار در مدارس مازندران برگزار شد و این فعالیت در طول سال استمرار دارد.

شعبانی گفت: برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید جامعه فعالیت‌های فرهنگی زیادی در سطح مدارس اجرا می‌شود حتی مطالب زیادی هم در قالب موضوعات درسی در کتاب‌ها گنجانده شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار