کد خبر: ۲۱۷۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲ 24 April 2016
تابناک گیلان - حوزه انتخابیه رشت و رودبار در دور دوم انتخابات شاهد تکاپوی کاندیداها برای جلب اعتماد مردم بوده و در این میان بازار برگزاری میتینگ‌ها و مناظره های انتخاباتی داغ است.

گروه استان‌ها- مهرنوش احمدزاده: شروع زمان قانونی تبلیغات در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور که کار تعیین تکلیفشان به دور دوم کشیده شده، این روزها بازار مناظره‌های و میتینگ‌های انتخاباتی را داغ کرده و هر کدام از شش نماینده‌ای که برای کسب سه کرسی باقی مانده از گیلان تلاش می‌کنند، در صدد هستند تا از فرصت باقی مانده برای طرح دیدگاه‌ها و نظراتشان استفاده کنند تا شاید از این راه اعتماد مردم را جلب کرده و در نهایت کرسی نشین بهارستان شوند.

تأمین معیشت دغدغه اصلی مردم

نماینده فعلی رشت و یکی از سه کاندیدای اصولگرای این حوزه انتخابیه که این روزها در تلاش برای جلب اعتماد دوباره مردم این شهر برای کسب حداکثر آرا است، در یکی از سخنرانی‌های خود تأمین معیشت و رشد اقتصادی کشور را دغدغه اصلی مردم دانسته و می‌گوید: کارآمدی، تخصص و داشتن درک و تحلیل عمیق از ضرورت‌ها و خواست عمومی جامعه از مهمترین ویژگی‌های یک نماینده خوب است.

جبار کوچکی نژاد می‌افزاید: تأمین معیشت و رشد اقتصادی کشور از دغدغه‌های جدی مردم و مقام معظم رهبری است و نام‌گذاری پیاپی سال‌های اخیر و همچنین مطالبات ایشان در جهت تحقق اهداف سند چشم انداز ۱۴۰۴، اجرایی شدن صحیح سیاست‌های ابلاغی اصل ۴۴ و نیز نام گذاری دهه چهارم انقلاب به دهه عدالت و پیشرفت وهمچنین طرح الگوی اسلامی– ایرانی پیشرفت، نشان گر دغدغه رهبری در این حوزه است.

وی تاکید می‌کند: برای تحقق اثر بخشی تصمیمات در زندگی مردم و رشد چرخه تولید، بهبود فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال مورد نظر مردم، باید ساز و کارها و منطق اقتصادی در سیاست گذاری مورد توجه قرار گیرد.

مردم؛ مقیاس سنجش کارآمدی نمایندگان

نماینده مردم رشت در مجلس نهم در بخش دیگری از سخنان خود می‌گوید: فضای انتخابات مجلس دهم باید مبتنی بر نقش محوری عقلانیت و به دور از شعار زدگی و طرح‌ها و ایده‌های انتزاعی باشد.

کوچکی نژاد تصریح می‌کند: مردم کارآمدی و شاخص‌های کاندیداها را بر اساس دو کارکرد اصلی مجلس شورای اسلامی یعنی قانون‌گذاری و نظارت مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

وی می‌افزاید: کاندیداها علاوه بر ولایت‌مداری و تعهد به نظام و مردم باید از قابلیت‌ها و توانمندی لازم برای محقق کردن خواسته‌ها و مطالبات مردم چون تأمین معیشت، ایجاد زمینه اشتغال و کارآفرینی، رشد و شکوفایی اقتصادی، کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی، فرهنگی و افزایش امنیت اجتماعی، تحکیم بنیان‌ها و ارزش‌های دینی و اسلامی جامعه، افزایش امید، نشاط و شادابی در جامعه برخوردار باشند.

کاندیدای اصولگرای مجلس در ادامه به مسئولیت خطیر نخبگان، معتمدان، دانشجویان و دانشگاهیان، رسانه‌ها و بخش خصوصی در آگاهی بخشی به مردم نسبت به کارآمدی و توانمندی کاندیداها در جهت تأمین انتظارات جامعه اشاره و تاکید می‌کند: کاندیداها و طرفداران آنها در ارائه برنامه‌ها، دیدگاه‌ها و همچنین توانایی‌های خود در جهت عمل به مطالبات مردم صادق باشند و به دور از شعارزدگی و فضاسازی کدر و مبهم بستر انتخاب شفاف و آگاهانه را فراهم و تلاش کنند که مشکلی از مشکلات مردم را مرتفع شود.

وی همچنین بر لزوم توجه به قانونگذاری و تصمیم سازی با تحلیل علمی، کارشناسانه و همچنین درک عمیق نسبت به وضعیت موجود و فرایند دستیابی به وضعیت مطلوب تاکید کرده و می‌گوید: باید ابزارهای عملیاتی و اجرایی مصوبات را فراهم کرده و در قانون گذاری به خصوص در عرصه زندگی و معیشت مردم تصمیم گیری کنیم و نگذاریم زندگی روزمره مردم تحت تأثیر بازی‌های سیاسی و سیاست زدگی مفرط قرار گیرد.

تحقق اقتصاد مقاومتی اولویت نمایندگان مجلس
یکی دیگر از کاندیداهای اصولگرای مجلس در حوزه انتخابیه رشت تحقق اقتصاد مقاومتی را اولویت مهم نمایندگان مجلس عنوان و اظهار می‌کند: برنامه ریزی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در سطوح خرد و کلان بسیار مهم وضروری بوده و باید به مؤلفه های آن توجه ویژه شود.

سیدعلی آقازاده می‌افزاید: بدون شک تحقق اقتصاد مقاومتی در استانی مانند گیلان، دستاوردهای مهمی را به دنبال خواهد داشت که اگر به آن توجه شود، بسیاری از مشکلات که یکی از مهمترین آنها اشتغال زایی در سطح استان است، مرتفع می‌شود.

وی همچنین به تدوین راهبردهای حاکمیتی بر مبنای منافع ملی اشاره و تصریح می‌کند: راهبردهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی باید بر اساس ملاحظات داخلی و برون مرزی تدوین شود.

کاندیدای اصولگرای مجلس دهم با اشاره به مؤلفه های اقتصاد مقاومتی و راهکارهای تحقق آن خاطرنشان می‌کند: نباید فراموش کنیم که اقتصاد بدون فرهنگ، امنیت و مسائل اجتماعی معنایی نداشته و برای محقق کردن اقتصاد مقاومتی باید به تمام این گزینه‌ها نیز توجه شود.

آقازاده استفاده از ظرفیت‌های داخلی را مهمترین راه دستیابی و تحقق اقتصاد مقاومتی دانسته و می‌گوید: متاسفانه اگرچه موقعیت ایران در منطقه بسیار درخشان است اما تا کنون هیچ اقدام موثری درباره اقتصاد مقاومتی انجام نشده و این در حالی است که نیروهای توانمند و تولیدگر زیادی در ایران وجود دارند که می‌توان با تکیه بر آنها، به اهداف این مهم دست یافت.

وی همچنین با اشاره به برخورداری گیلان از مواهبی چون جنگل، دریا، کشاورزی، صنعت، گردشگری و…خاطرنشان می‌کند: بهره مندی گیلان از نیروهای جوان، کارآمد و خلاق که جزو سرماه های این استان محسوب می‌شوند، یکی از مزیت‌های گیلان بوده و بدون شک تکیه بر این توانمندی‌ها، استان را در راه تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار یاری می‌دهد به شرط آنکه با برنامه‌ریزی درست و سرمایه‌گذاری‌های حساب شده و هدفمند، عقب‌ماندگی‌های گیلان در زمینه اقتصاد مقاومتی را جبران کنیم.

شعارهای انتخاباتی از اقدام تا عمل

تنها کاندیدای اصلاح طلب در حوزه انتخابیه رشت نیز معتقد است اقدام و عمل درباره شعارهای انتخاباتی، مهم‌ترین ویژگی یک نماینده بوده و باید مد نظر قرار گیرد.

صادق حسنی جوریابی استفاده از ظرفیت‌های موجود در گیلان را یکی از اقدامات عملی در استان دانسته و می‌گوید: گیلان دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای است که اگر حتی به درصد کمی از شعارهای انتخاباتی که بسیاری از کاندیداها تا قبل از این داده‌اند عمل می‌شد، مشکلاتی همچون بیکاری در استان وجود نداشت.

وی با اشاره به پتانسیل‌های گیلان در حوزه کشاورزی و گردشگری تصریح می‌کند: وجود مواهب متعدد در استان سبب شده تا تنوع بخشی به حوزه‌های فعالیت در گیلان به شکل چشمگیری زیاد بوده و این ظرفیت وجود دارد تا از در کنار هم قرار دادن ای ظرفیت‌ها و استفاده بهینه از آنها، مشکلات معیشتی و به ویژه معضل بیکاری در استان را حل کرد.

کاندیدای اصلاح طلب مجلس به ظرفیت‌های گیلان در ایجاد بنگاه‌های زودبازده، استفاده از پتانسیل‌های طبیعی و گردشگری و رونق و توسعه بخش کشاورزی اشاره و تاکید می‌کند: بدون شک بهره گیری از این ویژگی‌ها در گرو برنامه ریزی‌های دقیق و کارشناسانه در بخش کارآفرینی و اشتغال است.

هرچند این روزها بازار شعارهای انتخاباتی داغ بوده و موارد مهمی در جلسه‌های مناظره و میتینگ‌های انتخاباتی مطرح می‌شود اما، باید منتظر ماند و دید که در نهایت مردم چه انتخابی را رقم زده و در نهایت عملکرد کدام یک از کاندیداها در راستای تحقق بخشیدن به شعارهای انتخاباتی خود است.

نام استان

اسامی کاندیداها

گرایش سیاسی کاندیداها

گیلان

سید علی آقازاده- ولی الله عظمتی- جبار کوچکی نژاد

اصولگرا

صادق حسنی- منوچهر جمالی

اصلاح طلب

صمد مرعشی

مستقل

نام کاندیدا/ گرایش: جبار کوچکی نژاد/اصولگرا/ حوزه انتخابیه رشت

دیدگاه‌ها: توجه به معیشت مردم، فرهنگیان، اقشار آسیب پذیر، رسیدن به توسعه پایدار در گیلان، رفع موانع تولید

نام کاندیدا/ گرایش: سید علی آقازاده/ اصولگرا/ حوزه انتخابیه رشت

دیدگاه‌ها: تحقق اقتصاد مقاومتی، توجه ویژه به استفاده از ظرفیت های کشاورزی، اشتغالزایی

نام کاندیدا/ گرایش: ولی الله عظمتی/ اصولگرا/ حوزه انتخابیه رشت

دیدگاه‌ها: حل معضل بیکاری در گیلان، رفع موانع تولید، اقدام موثر در خصوص جذب سرمایه گذار به ویژه در حوزه تولید

نام کاندیدا/ گرایش: صادق حسنی/اصلاح طلب/ حوزه انتخابیه رشت

دیدگاه‌ها: استفاده از ظرفیت های گیلان در بخش های گردشگری،کشاورزی، صنعت و...اشتغالزایی و حل معضل بیکاری

نام کاندیدا/ گرایش: منوچهر جمالی/ به تازگی به لیست امید پیوسته/ حوزه انتخابیه رودبار

دیدگاه‌ها: اشتغالزایی، ارائه راهکارهای جدید برای بهره گیری از فرصت های استان

نام کاندیدا/ گرایش: صمد مرعشی/ مستقل/ حوزه انتخابیه رودبار

دیدگاه‌ها: توسعه کشاورزی، صنایع و ظرفیت های گردشگری، رفع بیکاری، بهره گیری از نیروهای متخصص

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار