مرکز DIC(مرکز ترک اعتیاد زنان) شیراز پیش از نوروز توسط عده ای نا شناس مورد حمله قرار گرفته و تعطیل شده بود.علی رقم تهدید های موجود،معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت:با پیگیری‌های انجام شده مرکز DIC به زودی در همان محل یا در محل دیگر بازگشایی می‌شود.
کد خبر: ۲۱۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴ 11 April 2015
به گزارش تابناک فارس،مرکز DIC(مرکز ترک اعتیاد زنان) شیراز پیش از نوروز توسط عده ای نا شناس مورد حمله قرار گرفته و تعطیل شده بود.علی رقم تهدید های موجود،معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت:با پیگیری‌های انجام شده مرکز DIC به زودی در همان محل یا در محل دیگر بازگشایی می‌شود.
وی در مورد تعطیلی این مراکز گفت: این مراکز در جوار حرم شاهچراغ قرار داشته و رفت و آمد بیماران موجب حساسیت ساکنان محله شده و با به وجود آمدن یک سوء تفاهم به تعطیلی انجامیده است.

مسلما تضمینی نیست که دوباره به این مرکز حمله نشود.در اینصورت جان افراد حاضر در مرکز به خطر خواهد افتاد و هم اینکه اگر قرار است دوباره تعطیل شود و به جای دیگری منتقل شود،بهتر آنست که زودتر به فکر مکانی جدید بود،زیرا با مخالفت هایی که در رسانه ها از برخی ابراز شد،امکان تعطیلی این مرکز وجود دارد.

معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر اینکه مرکز MMT بازگشایی شده است، گفت: با پیگیری‌های انجام شده مرکز DIC نیز به زودی در همان محل یا در محل دیگر بازگشایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان بهزیستی و وزارت بهداشت در حال بررسی محل این مرکز کاهش آسیب هستند و در صورت تشخیص، مرکز جدید در یکی دو خیابان آن طرف‌تر راه‌اندازی می‌شود تا در آن مشرف به حرم شاهچراغ نباشد.

افشار با بیان اینکه بررسی‌ها مشخص خواهد کرد که این مرکز کاهش آسیب در محل جدید راه‌اندازی شود یا در همان محل قبلی، گفت: سعی می‌کنیم تا رفت و آمدها به این مرکز موجب نامطلوب شدن فضای این محله نشود اما تاکید می‌کنیم که سیاست ما حمایت از مراکز ترک اعتیاد است.

وی ادامه داد: بیماران این مرکز به مراکز دیگر هدایت شده‌اند اما این موضوع به معنای تائید آن نیست چرا که معتقدیم فاصله‌ای که برای مراجعه به مراکز دیگر به وجود آمده موجب ریزش می‌شود.

معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر در مورد مراکز ترک اعتیاد زنان در شهر تهران نیز گفت: اولویت ما مراکز غیر دولتی است و اکنون یکی دو مرکز در تهران وجود دارد که به زنان معتاد خدمت‌رسانی می‌کند.

وی یادآور شد: موضوع نظارت ما بر این مراکز بسیار دقیق است و همینطور بهزیستی و وزارت بهداشت نیز هر یک جداگانه بر این مراکز نظارت می‌کنند.

افشار تاکید کرد: تمام کارکنان و کارشناسان این مراکز مجلس بیماران بوده و از این نظر مشکلی بیماران را تهدید نمی‌کند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار