کد خبر: ۲۱۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵ 11 April 2015
 مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: اغلب شهرداری‌ها حقوق مسلم آموزش و پرورش را پرداخت نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، منطقه مازندران، سیدعلی قاسمی امروز 22 فروردین ماه 94 در اولین نشست هم‌اندیشی مجمع نمایندگان و شورای اسلامی مازندران گفت: مازندران دارای 504 هزار دانش آموز، 11 هزار سوادآموز، 22 هزار کلاس درس و 40 هزار مدرسه است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر 700 پروژه توسط خیرین ساخته شد، افزود: در سال 93 خیرین 290 میلیارد تومان برای احداث مدارس تعهد پرداخت داشتند که از این میزان 76 درصد پرداخت شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه مهمترین نیاز آموزش و پرورش در سراسر مازندران احداث فضای رفاهی برای معلمان است، تصریح کرد: با رایزنی و مکاتبات انجام شده خواستار ایجاد فضای رفاهی برای فرهنگیان استان شدیم و امیدواریم این مهم محقق شود.

وی درباره واگذاری مدارس متروکه استان، گفت: در قانون بودجه آمده آموزش و پرورش می‌تواند املاک بدون استفاده خود را تبدیل به احسن کند و ما در روستاها این آمادگی را داریم تا بر حسب قیمت کارشناسی با اولویت دهیاری‌ها این مدارس را واگذار کنیم.

قاسمی با انتقاد از اینکه اغلب شهرداری‌ها حقوق مسلم آموزش و پرورش را پرداخت نمی‌کنند، اظهار کرد: از محل درآمد پنج درصد عوارض و... شهرداری‌ها که باید به آموزش و پرورش استان پرداخت شود اغلب شهرداران پرداخت نمی‌کنند و ما خواستار اجرای این قانون هستیم.

وی افزود: در سال 92 کل شهرداری‌های استان 900 میلیون تومان از محل پنج درصد درآمد محل عوارض و... به این اداره کل پرداخت شد که عین پرداخت هر شهرداری را به آموزش و پرورش همان شهر پرداخت کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر توجه به زبان بومی گفت: برای ترویج زبان بومی پیگیر هستیم تا مبحثی را در کتب درسی اختصاص دهیم و در سال جاری توجه به زبان بومی در پیک نوروزی دیده شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار