رئيس هيات بدنسازي و پرورش اندام استان قم نسبت به استفاده نابجاي برخي ورزشكاران از مكمل ها و مواد نيروزا هشدار داد و گفت: چنين اقداماتي خسارت هاي زيادي به اين افراد وارد مي كند.
کد خبر: ۲۱۴۵۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴ 18 April 2016
به گزارش تابناک قم، مجيد تلخابي خاطرنشان كرد: ورزش هيچ انتهايي براي موفقيت و پيشرفت ندارد و به ورزشكاران توصيه مي شود براي سرعت در اضافه وزن و يا رسيدن يك موفقيت، با روش هاي غيرعلمي به سمت استفاده از مكمل ها و مواد نيرو زا نروند. 

وي ادامه داد: ورزش دنيا بدون علم جايگاهي ندارد ولي متاسفانه ورزشكارهايي كه حتي نيازي به استفاده از برخي مكمل ها و مواد نيرو زا ندارند تنها به خاطر اينكه وزني اضافه كنند به اين مواد روي مي آورند و اين معضل بزرگي است.

وي درعين حال گفت: با وجودي كه رشته هاي پاورليفتينگ و پرورش اندام سيبل اين مسائل در قضاوت ها شده اند ولي تاكنون در مسابقات ملي و بين المللي تست هيچ كدام از ورزشكاران اين رشته مثبت نبود.

تلخابي ادامه داد: اين در حالي است كه در برخي رشته هاي غيرقدرتي مانند كشتي چنين اتفاقي افتاده است و اين نشان مي دهد كه در همه رشته ها، استفاده از اين مواد وجود دارد.

تلخابي خاطرنشان كرد: در ورزش هاي قدرتي هم عده اي استفاده مي كنند ولي بي انصافي است كه تنها اين رشته ها را در مورد استفاده از مواد نيرو زا، هدف قرار دهيم.

وي همچنين با ارائه گزارشي از هيات پرورش اندام در قم نيز گفت: چهار سال از فعاليت من در هيات پرورش اندام مي گذرد، در زمان ورودم، پرورش اندام از نظر شاخص ها، جز هيات هاي آخر استان بود و اكنون جز پنج هيات برتر است.

وي ادامه داد: شاخصه هاي توسعه هيات پرورش اندام فعاليت هاي آموزشي، دعوت به اردوي تيم هاي ملي، برگزاري مسابقات و كسب مدال هاي بين المللي است.

تلخابي خاطرنشان كرد: از نظر برگزاري كلاس هاي آموزشي خصوصا كلاس هاي مربي گري و داوري جز هيات هاي اول هستيم.

وي با اشاره به استقبال جوانان از رشته پرورش اندام در قم نيز گفت: سال 91كه هيات را تحويل گرفتم 800 ورزشكار را تحت پوشش قرار داشتند و در سال 93 اين آمار به چهار هزار نفر رسيدند. 

رئيس هيات پرورش اندام قم گفت: متاسفانه به دليل عدم همكاري هيات پزشكي و ورزشي قم كه خدمات درستي ارائه نمي كرد، در سال 94 با ريزش مواجه شديم.

تلخابي از فعاليت 130 باشگاه ورزشي در استان قم خبر داد و گفت: از اين تعداد 90باشگاه داراي مجوز مي باشند و مربيان با تجربه و داري گواهينامه معتبر نيز در آنها حضور دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار