مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری تولید محصولات آبزی در استان زنجان به 11 هزار تن برسد.
کد خبر: ۲۱۱۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰ 13 April 2016
محمود صیاد بورانی در گفت‌وگو با فارس در زنجان با اشاره به میزان تولید آبزیان طی یک سال گذشته در استان زنجان اظهار کرد: سال گذشته موفق به تولید 12 هزار و 207 تن انواع محصولات آبزی در استان شدیم و بنا داریم امسال نیز افزایش تولید آبزیان را در استان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود در سال جاری تولید محصولات آبزی در زنجان به 11 هزار تن برسد ولی به دلیل دستورالعمل توقف فعالیت برخی مزارع آبزی‌پروری بدون مجوز احتمال دارد تولیدات امسال کم‌تر از میزان پیش‌بینی شده باشد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان خاطرنشان کرد: در صورتی که در سال جاری دستورالعملی مبنی بر ادامه فعالیت مزارع آبزی‌پروری فاقد مجوز ابلاغ شود با احتساب تولیدات این مزارع ممکن است تولید آبزیان در استان از 11 هزار تن نیز فراتر رود.

بورانی محصولات آبزی تولید شده در استان زنجان را جزو محصولات پاک دانست و عنوان کرد: این موضوع سبب شده تا استان‌های مختلف کشورمان متقاضی آبزیان تولید شده در استان باشند به طوری که هم‌اکنون 9 استان کشورمان مشتری ماهیان تولیدی زنجان است.

این مسئول با اشاره به تولید و پرورش انواع ماهیان گرمابی (کپور ماهیان) و ماهیان سردابی همچون قزل‌آلا در استان زنجان بیان داشت: ماهی قزل‌آلا عمده محصول شیلاتی صادر شده از استان زنجان محسوب می‌شود.

وی به سفر هیئت روسی طی سال گذشته به استان زنجان اشاره کرد و افزود: در این سفر به هیئت روسی اعلام شد که استان زنجان 7 هزار تن ماهی مازاد بر نیاز استان دارد که در صورت تمایل آمادگی صادرات این میزان محصول به روسیه را داریم که آن‌ها نیز از این موضوع استقبال کردند.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان به اهمیت بهره‌گیری از مکانیزاسیون در مزارع آبزی‌پروری و بروز کردن آن‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: در سال جاری تلاش خواهیم کرد تا شاهد تنوع مکانیزاسیون در مزارع پرورش ماهی استان باشیم.

بورانی تصریح کرد: مکانیزه کردن مزارع پرورش ماهی در استفاده کم‌تر از آب تازه ورودی به استخرها بسیار حائز اهمیت است به طوری که سال گذشته موفق شدیم به ازای هر یک تن تولید محصولات آبزی، آب تازه ورودی را به 0.9 لیتر در ثانیه کاهش دهیم.

این مسئول اضافه کرد: بنا داریم در سال جاری نیز با اقداماتی که در راستای تجهیز مزارع پرورش ماهی استان زنجان به ادوات مکانیزه انجام می‌دهیم آب تازه ورودی به استخرها را به ازای هر تن تولید به 0.5 لیتر در ثانیه کاهش یابد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار