اگر وزیر راه و شهرسازی پول دارد به جای اختصاص آن برای احداث فرودگاه به وعده خود درباره افتتاح یک لاین کنار گذرجنوبی بابل که 15 سال از طرح اولیه آن می‌گذرد، عمل کند.
کد خبر: ۲۱۰۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱ 11 April 2016
به گزارش تابناک مازندران، همانطور که پیش‎بینی شده بود، بعد از رو شدن نامه وزیر راهو شهرسازی به وزیر جهاد کشاورزی در مورد اختصاص 410 کیلومتر از راضی گاودشت به ساخت فرودگاه به دلیل مالکیت شهرستان بابل بر این اراضی و مخالفت نخبگان این شهر با طرح فوق و از طرفی سماجت یوسفیان ملا بر اجرای این طرح در مکان مورد اختلاف ماجرا با برپایی نشست خبری نماینده بابل در در مرکز تحقیقاتی، استراتژیکی و پژوهشی گاودشت بابل وارد مرحله جدید شد.

حسین نیازآذری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: مرکز تحقیقاتی گاودشت در حوزه سیاسی، جغرافیایی جزء محدوده شهرستان بابل بوده و از ابتدای خدمت بنده از سال 60 تاکنون این مرکز زیر مجموعه جهاد کشاورزی بابل بوده و کارهای تحقیقاتی و تأمین علوفه مورد نیاز مرتبط با بخش کشاورزی مختص این مرکز بوده است، بنابراین این مجموعه جزء لاینفک شهرستان بابل است.

با توجه به جمعیت مازندران در راستای رفاه مردم این استان پیگیری احداث فرودگاه احمدکلا از دغدغه‌های جدی نمایندگان مازندران بود که با وجود سه فرودگاه در استان احداث فرودگاهی برای مردم مرکز استان در دستور کار قرار دارد.

زمین 100 هکتاری احمدکلا بهترین فضا برای احداث تشخیص داده شد که متناسب برای مردم مرکزی، توریست و گردشگران خارجی است.برای ایجاد دانشگاه و منطقه آزاد در بابلسر احداث فرودگاه می‌تواند زمینه‌ساز و زیرساخت مناسب برای این اقدامات باشد، نشستی با نمایندگان بابل، بابلسر، مجموعه نیروهای ارتش، سپاه، سازمان هواپیمایی کشور و نیروهای هوایی داشتیم و نهایتاً این زمین به نیروی هوایی واگذار شد، بنابراین درصدد تغییر کاربری شدند که با مخالفت مواجه شد و مقرر شد برای رفع نیاز مسکن نیروی هوایی، استانداری زمین مناسب برای احداث مسکن آنها را به عهده بگیرد و زمین این مجموعه برای احداث فرودگاه در نظر گرفته شود.

در سال گذشته پیشنهادی از سوی یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل در حوزه انتخابیه خود درباره این مرکز به وزارت راه و شهرسازی عنوان شد و در سال 94 براساس درخواست وی هیأتی از وزارت جهاد کشاورزی برای بازدید از محل حضور یافتند که به محض اطلاع از این اقدام در این مرکز حضور یافتم و مخالفت خود را از این اقدام اعلام کردم و نقش مهم این مرکز را در تامین مواد غذایی کشور و تحقیقات دامی یادآور شدم.این مرکز 400 هکتار مساحت دارد، و وسعت این مرکز می‌تواند نقش مؤثری در ایجاد فرصت شغلی جدید و توسعه دامداری باشد.

با پیگیری انجام داده و درخواست بخش خصوصی برای ورود به این حوزه از وزارت جهاد کشاورزی برای حضور در مرکز دعوت کردم و خواستار توسعه این مرکز مهم و استراتژیکی شدم که با تلاش انجام شده امروز این مرکز به عنوان مرکز تحقیقات برنج و دام کشور شناخته شده است.

در سال اقتصاد و عمل باید زیرساخت مهم برای تقویت این فضا فراهم شود، و تبدیل این مرکز به فرودگاه با مخالفت شدید سازمان امور اراضی کشور، سازمان جهاد کشاورزی مازندران و رئیس مرکز گاودشت مواجه شده است.

با انجام مکاتبات و پیگیری طبق کمیسیون اصل 90 و سازمان ثبت و اسناد و املاک از انتقال حوزه ثبتی این مرکز ممانعت شد و تا زمانی که این مسولیت را دارم با تمام وجود از همه ظرفیت‌های قانونی با احداث فرودگاه مخالفت می‌کنم و حتی با خون خود این مرکز را برای مردم حفظ می‌کنم.

اگر طبق صلاح کشور روزی برسد که وزارت راه و شهرسازی احداث فرودگاه در این منطقه را ضرورت بداند حتما باید این فرودگاه به نام مردم بابل ثبت شود، دولت نباید زمینه‌ای فراهم کند که تنش اجتماعی در منطقه تشدید شود بلکه باید مطالبه‌گری در مجرای قانون صورت گیرد و نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی و به‌ویژه بابل، آمل و مسولان ذیربط باید در فضای کارشناسی به این موضوع رسیدگی کنند تا حقوق مردم بابل تضعیف نشود.

هیچ مرجع رسمی از وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمای مجوزی در این زمینه مجوزی صادر نکرده و در مجموعه سازمان جهاد کشاورزی استان نیز هیچ واگذاری رسمی تا این لحظه صورت نگرفته و سازمان امور اراضی مخالف جدی این امر است، بنده نیز از وزارت جهاد کشاورزی به طور جدی حمایت می‌کنم و مدافع طرح‌های توسعه‌ای جهادکشاورزی در حوزه تامین مواد غذایی و دامی هستم.

صرف درخواست و تقاضا از سوی شخصی طرحی عملیاتی نمی‌شود، در قانون بودجه 95 هیچ اعتباری برای احداث فرودگاه در مازندران دیده نشده است، چراکه مستندات باید براساس قانون بودجه تدوین شود که این امر دیده نشده است.

وظیفه اصلی خادمان ملت انجام وظیفه در چارچوب قانون اساسی است، همه مسئولان باید از همه ظرفیت‌ها موجود برای رفع این مشکل انکارناپذیر بهره ببرند که توجه به اقتصاد‌ درون‌از جمله آن است.توجه به مطالبات مردم در حوزه ایجاد سد، تامین آب شرب، گازرسانی، راه مواصلاتی، ورزش، طرح تحول سلامت، توجه به ماشین‌های مکانیزاسیون در امر کشاورزی، تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره در دستور کار قرار دارد.

درباره کمربندی 15 ساله جنوبی بابل وزیر راه و شهرسازی به وعده‌های مکرر خود عمل نکرد اگر وزیر راه و شهرسازی پول دارد به جای اختصاص آن برای احداث فرودگاه به وعده خود درباره افتتاح یک لاین کنار گذرجنوبی بابل که 15 سال از طرح اولیه آن می‌گذرد عمل کند و کنارگذرهای شهرها را مورد عنایت قرار دهد.

اجازه تجاوز حتی یک سانتی‌متر از زمین بابل را به کسی نمی‌دهیم، تلاش همه مسئولان صیانت از تولید و اشتغال است و این مرکز این ظرفیت را دارد.دپو زباله در زمین قابل قبول نبوده و مردم از این موضوع در رنج و عذاب هستند، در سال 93 با جذب و اختصاص یک‌میلیارد تومان برای ایجاد تکنولوژی نوین برای دپو زباله از سوی کشور به حساب شهرداری بابل واریز شد.

به گزارش تابناک مازندران، باید دید این رقابت نمایندگان برای به کرسی نشاندن حرف خود در اراضی گاودشت نهایتا به چه نتیجه ای ختم خواهد شد./

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار