نماينده مردم نوشهر و چالوس
نماینده مردم نوشهر و چالوس گفت: با مهار رکود در کشور رونق اقتصادی ایجاد می شود.
کد خبر: ۲۰۵۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ 03 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، قاسم احمدی لاشكی در جلسه شورای اداری نوشهر با اشاره به دغدغه اصلی مجلس دهم در جهت رفع مشكل اشتغال، اظهار كرد: همه مسئولین و نمایندگان مجلس باید در راستای تحقق عملی شعار امسال از سوی مقام معظم رهبریتلاش كنند.

وی با بیان اینكه تعدادی تلفات دامی در در کجور و مرزن اباد مشاهده شده است ابراز كرد: محل زندگی و روزی دامدار از محل دام است كه نباید به خاطر مسئولی در دادن واكسن به دام مورد بی توجهی قرار گیرند و در ایناین زمینهمسایل و مشكلات دامداران منطقه با جهاد استان و شهرستانها و دامپزشکی ها در میان گذاشته شد كه باید مورد پیگیری قرار گیرد.

نماینده مردم نوشهر چالوس و كلاردشت در مجلسدر خصوص مشكل آلودگی آب صلاح الدین کلاگفت: این موضوع درفصاهای مجازی به شدت گسترش یافته است وکه اگر صحت داشته باشد باید از طریق آبفای روستایی مورد بررسی دقیق فقرار گیرد و پاسخگو باشد زیرا این مسائل و مطرح شدن آن در فضاهای مجازی زیبنده نطام و این شهرستان نیست.

احمدی لاشكی با تاكید بر اینكه اقتصاد مقاومتی باید از خود ما مسئولینشروع شود تصریح كرد: حجم مبادلات کالا در بندر نوشهر در نیمه ماه با ۱۰۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه رتبه برتر استان را در بین سایر بنادر كسب كرده است كه جایقدردانی دارد و باید هرچه بیشتر اینبندر قویتر شود زیرابه نفع شهرستان است.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته معلم اظهار كرد: ما هر چه داریم از معلمان است و برای بزرگداشت مقام معلم همه دستگاهها باید وارد عمل شوند و فرمانداری در شورای آ.پ شهرستان این امر را تاكید نماید كه مستلزمهماهنگیلازم از سوی همه دستگاهها است.

این مسئول تصریح كرد: جهت رفاه حال مردم حوزه انتخابیه اینجانب در شهرستانهای نوشهر چالوس و كلاردشت از این به بعد سه دفتر مستقل در سه شهرستان كه در گذشته تنها توسط یك دفتر اداره می شد دایر خواهد شد.

احمدی با اشاره به شعار امسالو تاكید مقام معظم رهبری در خصوص اقدام عملی در اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای زندگی ریاضتی نیست بلكه آنچه بهترین فكر و عمل كه به نتیجه نزدیكتر است باید انجام شود و فقط در حد سمینار نباشد.

وی افزود: در مجلس نهم مجموعا ۶۵۵ طرح و لایحهمصوب كهدر صحن علنی اعلام وصول شد و در ۱۱ حوزه نیزکار شد.

نماینده مردم نوشهر چالوس و كلاردشت در مجلس با اشاره به اینكه در حوزه اموزش و تحقیقات بیش از ۴۲ طرح و لایحه پیشنهاد و تصویب شد ابراز كرد:سال گذشته یک میلیارد تومان برای آموزشکده فنی حرفه ای گذاشته شدو امسال هم یک میلیارد تومان دیگر خواهیم گذاشتتا جذب دانشجوداشته باشد.

احمدی با بیان اینكه در مجلس نهم بزرگترین خدمت به بهداشت و درمان شد و۱۵.۵ درصد از بودجه کشور به بخش سلامت تخصیص یافت خاطر نشان كرد: در این زمینه پیگیری های زیادی از سوی مجلس و شخص وزیر بهداشت صورت گرفت.

وی با تاكید بر اینكهبنیه دفاعی باید محكم گرفته شود تصریح كرد: تسهیلات در زمینه بنیه دفاعی از جمله مهم ترین موردی بود كهمجلس و رییس جمهوردر برنامه ۵ ساله ششم به این موضوع توجه کرد،زیرا مهمترین موضوعی است که با اقتدار نظام مربوط می شود.

این مسئول ادامه داد: یکی از مشکلات گذشته سلیقه ای عمل کردن دولت در اذغام وزارتخانه ها و دیگر موارد بود بود كه درمجلس نهم اقدامات سلیقه ای کنار گذاشته شد.

احمدی با بیان اینكه محیط زیست با اقتصاد مقاومتی در منافات است تاكید كرد:محیط زیست در این خصوص دولت را قفل كرده است و استاندار باید برای تحقق شعار وضعیت محیط زیست استان راحل کند.

وی متذكر شد: کجور با بیش از ۱۱۰۰ کیلومتر وسعت برای هر کاری به بهانه البرز مرکزی جلوگیری می شود و کشتارگاه صنعتی کجور با گذشت چند دولت انجام نشد،همچنین در زمینهراه نیز محیط زیست مانع شده و این رویه محیط زیست سبب میشود تا اتفاقی در استان نیفتد.

نماینده مردم نوشهر چالوس و كلاردشت در مجلس یاد آور شد: در اقتصاد مقاومتی باید به تولید داخلی ی آنهم با جنس خوب و به روز مقدورحمایت شود.

احمدیبا بیان اینكه در حوزه صنعت خودروسازی خوب عمل نشد ادامه داد:در خصوصرفع مشکل گرانی و یا مهارگرانی در این دولت خوب عمل شد و زمانی خوشحال خواهیم شدکه با مهار رکود رونق اقتصادی حاصل شود.

وی با تاكید بر اینكه تورم باید در کشور مهار شود اظهار كرد: در خصوصاشتعالوضعیت جوانان بد و نامطلوب است در برنامه ۵ ساله ششم هر چه داریم باید برای جوانان باشد و در این حوزه باید بیشتر كار شود.

این مسئول با ابراز گلایه از وضعیت بسیار بد نرخ سود بانكیگفت: مجلس دهم باید در این حوزه ورود کند تا بتواند سود بانكها را كاهش دهد زیرا ظلم بزرگی در حق مردم است.

احمدی با اشاره به اینكه بعد از برجام تمایل به سرمایه گذاری در كشور افزایش یافته است بیان كرد: كشورهای پیشرفته به پول راكد اهمیتی نمی دهند زیرا به آن مالیات تعلق می گیردو به همین خاطر تمایل به سرمایه گذاری در كشور دارند.

وی تصریح كرد: قیمت نفت از ابتدا در خرداد ۹۳ با ۱۰۵ دلار فروخته شد ولی بهمن ۹۴ به ۲۶ دلار رسید وقیمت نفت در بودجه امسال 40 دلارپیشنهاد شد تا به صحن علنی بیاید.

نماینده مردم نوشهر چالوس و كلاردشت در مجلسافزود: در تحولات اقتصادی پس از برجام به ازادسازی پولهای بلوکه شده نباید دل بست از مجموع۳۲.۷ میلیارد دلار ۴.۵ میلیارد ان سهم دولت استكه در سال 94 مصرف شد و مابقی متعلق بهبانک مرکزی و صندوق توسعه ملی است .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار