استاندار مازندران با حضور در منزل دکتر سیدناصر عمادی پزشک بدون مرز شمالی، از زحمات وی برای حضور در کرکوک عراق به‌منظور کمک به مجروحان شیمیایی قدردانی کرد.
کد خبر: ۲۰۲۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳ 27 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، ربیع فلاح استاندار مازندران در دیدارهای نوروزی خود با حضور در منزل دکتر سیدناصر عمادی «پزشک بدون مرز شمالی» جانباز جنگ تحمیلی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، از خدمات بشردوستانه وی به‌عنوان پزشک بدون مرز قدردانی کرد.

صبح امروز استاندار مازندران و مهدی محمدی فرماندار قائم‌شهر با حضور در منزل این پزشک ایثارگر و بدون مرز که بلافاصله پس از درخواست وزیر بهداشت برای کمک به مجروحین شیمیایی حمله داعش به جنوب کرکوک عراق اعزام شده بود، از مجاهدت‌های این پزشک تقدیر کردند.

در این دیدار دکتر عمادی با ارائه شرحی کامل از نحوه بمباران شیمیایی داعش علیه مردم شیعه‌نشین روستای جنوب کرکوک به‌نام «تازه خرماتو» که منجر به شهادت سه نفر از جمله کودک 2 ساله و مصدومیت نزدیک به 70 نفر از ساکنین غیرنظامی این روستا شد، اظهار کرد: حضور پزشکان ایرانی در کمتر از یک روز پس از حمله شیمیایی داعش که به درخواست وزیر بهداشت عراق بوده، موجب اعتماد کشور همسایه و جامعه جهانی به فعالیت‌های بشردوستانه پزشکان ایرانی شد که در سخت‌ترین شرایط با تحمل همه خطرات به‌نام ملت و کشور اسلامی ایران تلاش مجدانه برای کاهش آلام بشری دارند.

ربیع فلاح استاندار مازندران نیز با تقدیر از همه پزشکان ایرانی و به‌ویژه پزشکانی که با همه مخاطرات، دور از خانواده و وطن، به کمک بیماران و مجروحان در کشورهای نیازمند می‌شتابند، آن‌را موجب اعتبار و سرمایه برای انسانیت، ملت و کشور دانست و تندرستی و سلامتی را برای دکتر عمادی و همه پزشکان خدمتگزار آرزو کرد.

مهدی محمدی فرماندار قائم‌شهر نیز با تقدیر از خدمات این پزشک بدون مرز قائم‌شهری، از خانواده این پزشک نیز مراتب تقدیر و تشکر را به‌عمل آوردند.


در ادامه عمادی ضمن تشکر وافر از حضور استاندار مازندران و فرماندار قائم‌شهر در منزل یک پزشک،  این رفتار اخلاقی و اجتماعی ایشان را خالصانه، صادقانه و قابل تقدیر دانست و از آن به‌عنوان حضور در منزل همه پزشکان استان و قائم‌شهر برای تقدیر و تشکر از همه تلاش و کوشش طبیبان و خانواده آنان به‌ویژه اساتید بزرگ دبستان، دبیرستان و دانشگاه که از وجود آنان خدمت به انسان‌ها را به‌عنوان طبیب و حکیم آموختیم، یاد کرد.

 در اواخر اسفند 94 گروهک تروریستی داعش با حمله موشکی شیمیایی، روستای ترکمن‌نشین «تازه خرماتو» در جنوب کرکوک را مورد اصابت 40 موشک کاتیوشا قرار داد.

نوع حمله شیمیایی با گاز تاول‌زا به‌نام خردل بوده که منجر به مجروحیت و شهادت تعدادی از ساکنین روستا شد.


به درخواست وزیر بهداشت عراق یک روز پس از حمله شیمیایی یک تیم 8 نفره از پزشکان مجرب ایرانی متشکل از تخصص‌های ریه، چشم، پوست، طب اورژانس، بیهوشی و عفونی برای کمک به مجروحین حادثه عازم جنوب کرکوک شدند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار