مدیرکل راه آهن شمال گفت: روزانه 5 هزار مسافر از طریق قطارهای راه‌آهن مازندران جابه‌جا می‌شوند.
کد خبر: ۲۰۱۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷ 23 March 2016
تابناک مازندران/ یوسف گران‌پاشا با اعلام اینکه روزانه 16 رام قطار در مسیر راه‌آهن شمال تردد می‌کنند، اظهار کرد: همه روزه از راه آهن شمال در مسیر ساری به مشهد و مشهد به ساری مسافر جابه‌جا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مسیر ساری به تهران و بلعکس از طریق راه‌آهن شمال مسافر جابه‌جا می‌شود، افزود: همه روزه دو قطار از گرگان به تهران و به سمت شرق مازندران نقل و انتقال مسافر را انجام می‌دهد.

مدیرکل راه آهن شمال از تردد روزانه قطار اتوبوسی از پل‌سفید به گرگان و بالعکس خبر داد و اضافه کرد: روزانه از طریق ریل‌باس از گرگان به پل‌سفید و از پل‌سفید به تهران مسافر در راه ریلی شمال جابه‌جا می‌شود.

این مسئول با اعلام اینکه روزانه 6 رام قطار در مسیر پل‌سفید و گرگان تردد می‌کند، گفت: روزانه تردد قطار و جابه‌جایی مسافر از فیروزکوه به تهران در حال رفت و برگشت است.

گران‌پاشا با بیان اینکه به‌طور متوسط روزانه 3 هزار و 500 مسافر تا 5 هزار مسافر از طریق راه آهن شمال جابه‌جا می‌شود، تصریح کرد: میزان جا‌به‌جایی مسافر از طریق راه آهن شمال بستگی به زمان پیک مسافر دارد.

مدیرکل راه آهن شمال با اشاره به اینکه 90 درصد بلیت قطار ساری به مشهد برای ایام نوروز از قبل پیش‌فروش شده است، ادامه داد: 22 ایستگاه در مسیر راه‌آهن شمال فعال است که همه راهداران و راهبانان به حالت آماده‌باش قرار دارند.

این مسئول از استقرار سه ستاد نوروزی در مسیر راه ریلی ساری، پل‌سفید و فیروزکوه خبر داد و گفت: قطار نجات با ماشین‌آلات سنگین و سبک و یک‌دستگاه جرثقیل 120 تنی در فیروزکوه تجهیز شده و مستقر است.

گران‌پاشا با بیان اینکه اکیپ نگهبان برای پیشگیری  احتمالی از ریزش کوه در مسیر راه‌آهن شمال مستقر هستند، اضافه کرد: برای کیفیت بخشی به خدمات‌رسانی، سکوهای مسافربری، نمازخانه‌ها و سالن‌های انتظار به‌صورت روزانه مورد بررسی ناظران قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه راه‌آهن شمال به‌منظور ارائه خدمات‌رسانی و جلب رضایت مسافران با اورژانس هر شهرستان تعامل دارد، تصریح کرد: در هنگام بروز حادثه برای مسافران اورژانس در کوتاه‌ترین زمان به امدادرسانی می‌پردازد.

مدیرکل راه آهن شمال در پایان با هشدار ایمنی به شهروندانی که در مسیر راه ریلی قرار دارند، گفت: لازم است مسیر جاده‌ها و تقاطع ریل‌ها که بدون حفاظ است به‌منظور حفاظ نجات جان خود و همراهان نکات ایمنی را رعایت کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار