گردشگری را عمیقا از ایران آغاز کنیم/ به عنوان مسئول گردشگری استان هنوز نقاط زیادی در مازندران وجود دارد که ندیده ام/ غرب مازندران با درآمد گردشگری زندگی می‎کند
کد خبر: ۱۹۹۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱ 18 March 2016
به گزارش تابناک مازندران، دلاور بزرگنیا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در حاشیه آغاز نخستین روز فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر استان با اشاره به وضعیت امنیتی و ممنوعیت برگزاری جشن باستانی نوروز در کشور ترکیه، این تحولات را موجب رونق گردشگری در ایران و مازندران پیش‎بینی کرد.

وی در این مورد معتقد است ممکن است تعدادی از گردشگران ایرانی امسال با توجه به شرایط کشور ترکیه و برخی کشورهای دیگر ترجیح دهند ایران را بیشتر ببینند. پیش از این یک بازار چند میلیونی گردشگری در کشور ترکیه وجود داشت که الان به دیگر کشورها منتقل شده است و بسیاری از هموطنان علاقه دارند بیشتر به گردشگری داخلی بپردازند و بیش از پیش ایران را ببینند.

شناخت ایران و هویت ایرانی بسیار مهم است و پیشنهاد ما به همه شهروندان و هموطنان این است که گردشگری را عمیقا از ایران آغاز کنند، هنوز نقاط زیادی در مازندران وجود دارد که وقتی اطلاعات و تصاویر آنها برایم ارسال میشود متوجه میشوم هنوز این مناطق را به عنوان مسئول گردشگری استان ندیده ام و اغلب ما ممکن است ایران و حتی مازندران خود را هنوز خوب ندیده باشیم.

بزرگنیا در بخش دیگری از این گفتگو با رسانه ها به اهمیت گردشگری در نجات اقتصادی و رونق اشتغالزایی در مازندران گفت: با یک محاسبه اولیه رقم گردش مالی گردشگران داخلی در ایام نوروز بالغ بر 3هزار میلیارد تومان برای استان است که حجم وسیعی از تراکنش های مالی و درآمد را در بین اقشار مختلف و اصناف موجود در شهرهای مختلف مازندران در پی دارد.

رسانه ها به این موضوعات بیشتر توجه کنند که در غرب مازندران وقتی از تولید، کشاورزی و باغداری محروم هستیم چه چیزی به جز صنعت گردشگری موجب رونق زندگی مردم شده است؟

اهمیت این صنعت بر مشاغل مختلف از جمله صنعت هتل داری مازندران تا حدی است که اگر چند ساعت یکی از راه‎های ورودی استان مسدود شود مدیران هتل ها مکررا با گوشی من تماس می‎گیرند که " چرا راه بسته است! مشتری نداریم هزینه های هتل بالاست و پیگیری کنید" و این تماسها آنقدر ادامه دارد تا با مسئولان راه و راهداری تماس میگیرم که دراین مورد تسریع بیشتری می‎شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار