سرپرست رفتگران طبیعت مازندران
سرپرست رفتگران طبیعت مازندران با بیان اینکه تفکیک زباله از مبدا مهم‌ترین راهکار کاهش آلودگی است، گفت: مازندران به صنعت بازیافت نیازمند است.
کد خبر: ۱۹۹۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱ 17 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، پرستو ملکی اظهار کرد: در هنگام سفر به جای استفاده از لوازم یکبار مصرف از وسایل خانگی همچون لیوان و بشقاب استفاده کنید.

وی تصریح کرد: باید به محیط زیست و طبیعت در این روزهایی که بر مسافرت‌ها افزوده می‌شود توجه کرده و زباله‌ها را در طبیعت رها نکنیم.

سرپرست رفتگران طبیعت مازندران افزود: در خصوص رها نکردن زباله در طبیعت مسئولان نیز باید سطل‌های زباله استاندارد را در تامین کنند و با قرار دادن در فاصله‌های کمتر مانع از این امر شوند.

ملکی با بیان اینکه تفکیک زباله از مبدا نیز از مهم‌ترین روش‌ها برای کاهش آلودگی است، گفت: زمانی مسئولان اقدام به بازیافت زباله می‌کنند که ما نیز تفکیک آن را از خانه‌هایمان به یک فرهنگ درآوریم.

وی با اشاره به اینکه مازندران به صنعت بازیافت نیازمند است، گفت: استفاده از ظروف خانگی به جای یکبار مصرف برای جلوگیری از تولید زباله بیشتر توصیه می‌شود.

سرپرست رفتگران طبیعت مازندران اظهارکرد: باید تلاش کنیم تا با فرهنگ‌سازی مقدار زباله را کمتر کنیم و به طور قطع بر روی زندگی‌مان نیز تاثیرگذار است.

ملکی با اشاره به اینکه چندین بار از نایلون‌ها استفاده کنیم و برای خرید، کیسه‌های پارچه‌ای می‌توانند مفید باشند، گفت: افزایش سطل‌های زباله در پارک و تخلیه به موقع آن به همراه تفکیک از مبدا از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با افزایش زباله است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار