مدیرکل میراث فرهنگی مازندران
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه به گردشگری مذهبی کمتر توجه شده است، گفت: دبیرخانه دائمی گردشگری مذهبی در استان تشکیل شود.
کد خبر: ۱۹۸۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵ 15 March 2016
به گزارش تابناک مازندران، دلاور بزرگ نیا  در نشست هم اندیشی سفر در قرآن و عترت راهکارهای توسعه گردشگری مذهبی در مازندران با اعلام اینکه گردشگری مذهبی نیازمند توجه است، اظهار داشت: باید ارزیابی های دقیق از ظرفیت های خود داشته باشیم تا همه احاد جامعه از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه مسافران با نگاه مکان های مقدس، سفر خود را تعریف کرده اند، تصریح کرد: در هر گردشگری و سفر به امامزاده ها، مساجد و اماکن مذهبی مراجعه می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه در گردشگری مذهبی مقصد را با نگاه مکان مقدس تعریف می شود، افزود: مکان های مذهبی با مکان های دیگر متفاوت است که باید برای ورود و استفاده مسافران و گردشگران برنامه ریزی های مطلوب صورت گیرد.

بزرگ نیا با تاکید بر اینکه باید مباحث فقهی و قرآنی مورد توجه همه آحاد جامعه قرار گیرد، اذعان داشت: یک تیم حدود ۱۵ نفره در خصوص توسعه گردشگری مذهبی در استان تشکیل شود تا بتوانیم کارگروه گردشگری مذهبی را در مازندران اجرایی کنیم.

وی بیان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می تواند تمام اماکن مذهبی را حفاظت و برای تجهیز و مرمت آن برنامه ریزی کند.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اعلام اینکه نیاز نیست هزار بنای مذهبی تجهیز و مرمت شود بلکه باید چند اثر تاریخی شاخص شناسایی و مورد مرمت قرار گیرد، افزود: با مرمت و تجهیز اماکن تاریخی می توانیم شاهد حضور بسیار گردشگر و مسافر به استان برای بازدید و استفاده از آن باشیم و از برخی بناهای تاریخی می توان استفاده مذهبی همچون مجموعه تاریخی حمام فرح آباد کرد.

وی با اشاره به اقلام تبلیغاتی در ستاد تسهیلات سفر سال جدید، افزود: در اقلام تبلیغاتی می توان به مکان های مذهبی توجه بیشتر شود و در این حوزه می توان برای ورود گردشگران خارجی تلاش کرد.     

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار