وزیر بهداشت در رزمایش نوروزی پلیس راهور گفت: همزمان با آغاز این رزمایش ۱۸ هزار نفر از پرسنل اورژانس ۱۱۵ در آماده‌باش برای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۱۹۸۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲ 15 March 2016
دکتر سیدحسن هاشمی با اشاره به آغاز رزمایش سراسری طرح نوروزی پلیس با شعار کاهش تلفات جاده‌ای گفت: همکارانم در سراسر کشور در ۵۷۰ بیمارستان که کارشان تعطیل‌بردار نیست به صورت جهادی و بسیجی داوطلبانه در خدمت مسافران نوروزی هستند و امیدواریم که امسال میزان رضایتمندی مردم از فعالیت‌های کادردرمانی نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه میزان خدمت‌رسانی و دسترسی به کادردرمانی خصوصی در طول نوروز کمتر از بیمارستان‌های دولتی است، افزود: در بخش اورژانس جاده‌ای همکارانم حضور جدی‌تری را در کنار پلیس خواهند داشت و امسال حضور ناوگان زمینی و خدمات آمبولانس هوایی در ۲۱ پایگاه بسیج شده است تا میزان تلفات جاده‌ای کاهش پیدا کند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه نقش ما کمتر از نقش مردم است، افزود: رانندگان و سرنشینان خودروها می‌توانند با رعایت به جای قانون و مراقبت از همسفران خود نقش بیشتری در کاهش میزان تلفات جاده‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمارها، شایع‌ترین علت مرگ و میر، واژگونی خودروها و خواب‌آلودگی رانندگان اعلام شده است، افزود: همه باید رعایت کنند تا این ایام به تلخ‌کامی منجر نشود.

وزیر بهداشت همچنین گفت: ۱۸ هزار نفر از کارمندان اورژانس ۱۱۵ در خدمت مردم هستند و به نظر می‌رسد اگر اینها را به یک سوم ظرفیت بیمارستانی کشور اضافه کنیم، در مجموع ۹۰ هزار نفر در ایام نوروز مشغول خدمت‌رسانی در کادردرمانی و بهداشت به مردم هستند.

وی با اعلام اینکه علاوه بر کادر درمان، در حوزه بهداشت محیط نیز نظارت بر مراکز تهیه و توزیع غذا، رستوران‌های شهری و جاده‌ای در شهر و جاده نیز وجود دارد، افزود: ۴ هزار و ۵۰۰ ناظر به صورت شبانه‌روزی  مراکز تهیه و توزیع غذا را زیر نظر دارند تا از بروز حوادث احتمالی در بحث غذا و دارو جلوگیری کنند.

هاشمی با اعلام شماره‌تماس‌های ۱۹۰ و ۱۴۹ افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات در بحث غذا و توزیع آن در رستوران‌ها و مراکز اقامتی مراتب را با این دو شماره تماس در میان گذاشته تا با افراد خاطی و سودجویان به صورت جدی برخورد شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار