تابناک: مراسم روز جهانی تنیس روی میز عصرروز دوشنبه برای نخستین بار در کشور در شهر اصفهان و در کنار پل تاریخی خواجوبرگزار شد.
کد خبر: ۱۹۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹ 07 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، فدراسیون جهانی تنیس روی میز با هماهنگی سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (UNESCO) برای نخستین بار ششم آوریل مصادف با هفدهم فروردین ماه را به نام روز جهانی تنیس روی میز نام گذاری کرد.

جشنواره ها و مسابقات ورزشی تنیس روی میز به این مناسبت و با شعار 'تنیس روی میز، برای من و همه' در کشورهای مختلف جهان برگزار شد.

استان اصفهان نیز به عنوان تنها استان کشور، هفدهم فروردین مراسم روز جهانی تنیس روی میز را با حضور شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک و قائم مقام کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا، مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان، جمعی از مسوولان، مربیان، ورزشکاران، ملی پوشان این رشته و با استقبال عموم مردم شهر اصفهان در ضلع جنوبی پل خواجو برگزار کرد.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان در این مراسم گفت: رشته تنیس روی میز ورزشی زیبا، شادی آفرین ارزان قیمت است که با کمترین امکانات و حتی در پارک ها می توان به آن پرداخت.

محمد سلطان حسینی افزود: هدف از برگزاری مراسم روز جهانی تنیس روی میز در اصفهان شناساندن بیشتر و بهتر این ورزش به مردم اصفهان است.

وی بیان کرد: این برنامه تنها برنامه روز جهانی تنیس روی میز در کل کشور است که با شعار تنیس روی میز برای من و همه در فضایی عمومی و با حضور مردم شهر اصفهان برگزار شد.

در این مراسم سجاد حسینی، منصوره رضایی و فرقدانی از ملی پوشان اصفهانی تنیس روی میز حضور داشتند.

ملی پوشان تنیس روی میز کشور پس از حضور در اردوهای آمادگی در کشورهای مجارستان، بلژیک و ایران، قرار است اردیبهشت سال جاری در رقابت های جهانی چین شرکت کنند.

تنیس روی میز از اواخر قرن نوزدهم پا به عرصه وجود گذاشت و به مرور زمان این ورزش که یک نوع تفریح خصوصی و خاص طبقه اشراف بود به یک ورزش عمومی تبدیل شد .

تنیس روی میز یا پینگ پنگ ورزشی است که روی میز انجام می شود و دو یا چهار بازیکن در آن مشارکت دارند و هر بازیکن یک راکت دارد و با بهره گیری از آن به توپ ضربه می زند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار