مدیرکل بیمه سلامت مازندران از برنامه ریزی برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی و هماهنگی های بیمه ای به خاطر اجرای طرح پزشک خانواده در این استان خبر داد .
کد خبر: ۱۹۵۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴ 09 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، رسول ظفرمند  در جلسه شورای هماهنگی سازمان های بیمه گر مازندران در ساری گفت : کشیک تعطیلات نوروزی برای 18 اداره تابعه و بیش از 20 نمایندگی و دفتر پیشخوان منتخب بیمه سلامت در استان برقرار است .


وی افزود : این مجموعه ها در روزهای تعطیلات نوروزی خدمات بیمه ای لازم را به افراد زیر پوشش بیمه سلامت ارائه می کنند .


ظفرمند با اشاره به اینکه مازندران یکی از دو استان کشور مجری طرح پزشک خانواده است ، گفت که برای جلوگیری از هرگونه تداخل و مشکل برای مسافران نوروزی مازندران ، هماهنگی لازم بین سازمان های بیمه گر و دستگاه های ارائه دهنده خدمات درمانی انجام شده است . 


وی افزود : با این هماهنگی ها ، مسافران هیچگونه دغدغه ای برای دریافت خدمات بیمه درمان نداشته باشند و با ارائه دفترچه می توانند این خدمات را دریافت کنند .


طرح پزشک خانواده از سال 91 در مازندران در حال اجراست.


بر اساس این طرح ، دفترچه های بیمه ای تنها در صورتی در مراکز درمانی ، مطب پزشکان ، داروخانه ها و برای دریافت سایر خدمات درمانی معتبر است که دارای مهر پزشک خانواده باشد.


با هماهنگی های انجام شده ، مسافرانی که به مازندران سفر می کنند هنگام دریافت خدمات درمانی و بهداشتی با دفترچه بیمه تنها باید اعلام کنند که مسافر هستند.


مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی نیز در این صورت موظف به ارائه خدمات با نرخ بیمه ای به مسافران با اخذ نشانی محل سکونت آنان هستند.


شهروندان مازندرانی ساکن استان که تاکنون زیر پوشش طرح پزشک خانواده قرار نگرفتند خدمات درمانی و بهداشتی را به صورت آزاد دریافت می کنند.


بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکنون بیش از 95 درصد جمعیت سه میلیون و 200 هزار نفر استان زیر پوشش طرح پزشک خانواده قرار گرفته اند.


در این طرح هر خانواده یک پزشک عمومی را به عنوان پزشک معتمد و خانوادگی خود انتخاب می کند و تمامی مراحل بهداشتی و درمانی را با مراجعه به او انجام می دهد.


مراجعه به پزشک خانواده برای دریافت هرگونه خدمات بهداشتی و درمانی برای افراد زیر پوشش رایگان است و دریافت خدمات تخصصی نیز در صورت معرفی پزشک خانواده با هزینه اندک امکان پذیر است.


ارائه تمامی خدمات درمانی در همه سطوح در صورت اجرای کامل طرح پزشک خانواده رایگان خواهد بود.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار