کلنگ احداث چندین طرح عمرانی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ظهر چهارشنبه با حضور استاندار ایلام در محل این دانشگاه به زمین زده شد.
کد خبر: ۱۹۵۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰ 09 March 2016

کلنگ احداث چندین طرح عمرانی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ظهر چهارشنبه با حضور استاندار ایلام در محل این دانشگاه به زمین زده شد.

به گزارش تابناک ایلام؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این آیین گفت: این طرح ها شامل احداث ساختمان جدید دانشکده پزشکی، ایجاد مرکز غربالگری سرطان در بیمارستان شهید مصطفی خمینی (ره)، طرح توسعه مرکز اورژانس بیمارستان های حضرت امام (ره) و شهید مصطفی خمینی و طرح توسعه بیمارستان تک تخصصی زنان و زایمان آیت الله طالقانی شهر ایلام است.
دکتر علی دل پیشه افزود: 150 میلیارد ریال در مجموع از محل منابع طرح تحول نظام سلامت برای اجرای این طرح ها سرمایه گذاری می شود.
وی یادآور شد: با وجود تربیت 20 ساله دانشجویان رشته پزشکی در استان تاکنون این دانشجویان از مکان مستقلی بی بهره بودند که با احداث این ساختمان مشکل فضای دانشجویان پزشکی برطرف می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همچنین به ایجاد مرکز غربالگری سرطان در بیمارستان شهید مصطفی خمینی اشاره و تاکید کرد: با توجه به تغییر سبک زندگی مردم و شیوع این بیماری ایجاد این مرکز در استان به دلیل آثار ورود گرد و غبار ضروری به نظر می رسید که با موافقت وزارت بهداشت در استان راه اندازی خواهد شد.
دل پیشه طرح توسعه بیمارستان شهید مصطفی خمینی در سه طبقه و ورودی اورژانس بیمارستان امام و ارتباط آن با مرکز سوختگی را از دیگر طرح هایی برشمرد که کلنگ احداث آنها به زمین زده شد.
وی اضافه کرد: ایلام از معدود استان هایی است که بیمارستان مخصوص بانوان در آن ایجاد شده و بخش زنان و زایمان بیمارستان مصطفی خمینی بزودی به بیمارستان آیت الله طالقانی منتقل و تمامی کادر اداری، پرستاری، پیراپزشکی و پزشکی آن از میان بانوان انتخاب خواهند شد.
9 بیمارستان دولتی، یک بیمارستان تامین اجتماعی و 2 بیمارستان خصوصی در استان ایلام فعالیت می کنند و در مجموع 288 پزشک در استان داریم که 124 پزشک عمومی، 147 پزشک متخصص و 17 پزشک فوق تخصص رشته های مختلف را شامل می شوند و در مراکز درمانی و مطب های خصوصی مشغول ارایه خدمات درمانی به شهروندان هستند.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار