رییس پلیس فتای ناجا از انهدام باند زندانیان محکوم به اعدام که اقدام به کلاهبرداری تلفنی از بیش از 11 هزار شهروند کرده بودند، خبر داد.
کد خبر: ۱۹۴۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳ 08 March 2016
به گزارش ایسنا سردار کمال هادیان‌فر در حاشیه نشست خبری خود، به تشریح جزییات یکی از پرونده‌های کلاهبرداری تلفنی پرداخت و گفت: با پیگیری‌های انجام شده و بررسی‌های ماموران، با باندی مواجه شدیم که دارای 23 عضو بود و بیش از 80 درصد از اعضای آن نیز داخل زندان بودند و احکام سنگینی داشتند؛ به طوری که 11 نفر از آنها به دلیل ارتکاب به جرایم مختلف به اعدام محکوم شده و در واقع چیزی برای از دست دادن نداشتند.

وی با بیان اینکه اعضای این باند اقدام به کلاهبرداری 80 میلیارد تومانی از 11 هزار نفر کرده بودند، گفت: البته پیش‌بینی می‌شود که تعداد شاکیان به 14 هزار نفر افزایش یابد.

رییس پلیس فتای ناجا در تشریح شیوه کلاهبرداری این افراد گفت: مجرمان همزمان با بیش از 4000 سیم‌کارت پیامکی را به شهروندان با محتوای اینکه برنده سفر به عتبات شده‌اید، ارسال می‌کردند و پس از تماس این افراد، آن را مقابل دستگاه عابربانک کشانده و اقدام به برداشت از حساب‌شان می‌کردند.

هادیان‌فر با بیان اینکه این باند بیش از 11 هزار شاکی داشته است، گفت: متاسفانه برخی از شهروندان فریب پیامک‌های اینچنینی را خورده و در آستانه سال نو نیز این دست از اقدامات مجرمانه افزایش می‌یابد. لازم است کسانی که قصد سفر به عتبات یا دیگر نقاط گردشگری و زیارتی را دارند، حتما از مراکز مجاز که مورد تایید هستند نسبت به دریافت بلیت خود اقدام کنند.

رییس پلیس فتای ناجا افزود: در صورت خرید اینترنتی تنها فروشگاه‌هایی معتبر هستند که دارای نماد تجارت الکترونیکی یا همان اینماد هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار