رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی مازندران
رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: از روز سه‌شنبه تا روزهای پایانی هفته آسمان استان عمدتاً صاف تا نیمه‌ابری است و در برخی مناطق انتظار افزایش ابر را داریم.
کد خبر: ۱۹۳۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷ 07 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، احمد اسدی اظهار کرد: روز شنبه افزایش دما را در سطح مازندران داشتیم که ساری و پل‌سفید با حداکثر دمای 30 درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین دما را در استان داشتند و تقریباً روز گرمی را در مازندران شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه روز یک‌شنبه 16 اسفند ماه امسال با تغییر سوی جریانات و شمالی شدن آن و انتقال رطوبت از دریا به خشکی تغییر وضعیت را در مازندران داشتیم و شاهد ابرناکی آسمان و کاهش دمای استان بودیم، اضافه کرد: به طوری‌که حداکثر دمای ساری به 17 درجه سانتی‌گراد بالای صفر رسید که نسبت به روز شنبه 13 درجه سردتر شد همچنین در ارتفاعات نیز این کاهش دما اتفاق افتاد و نسبت به مناطق ساحلی کمتر بود.

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی مازندران ادامه داد: همچنین روز یکشنبه گرم‌ترین دما مربوط به پل‌سفید با 25 درجه سانتی‌گراد بالای صفر و سردترین دما مربوط به بلده با 3 درجه سانتی‌گراد بالای صفر بود.

اسدی افزود: همچنین دمای هوای ساری در روز یک‌شنبه 16 اسفندماه امسال بین 13 تا 17 درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی تصریح کرد: نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد برای شب یکشنبه و روز دوشنبه سامانه بارشی را در سطح مازندران داریم که پیامد آن بارش باران، کاهش دما و وزش باد است که انتظار داریم کاهش دما برای روز دوشنبه ادامه داشته باشد و کاهش دما در ارتفاعات با توجه به افزایش دما بیشتر باشد.

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اعلام اینکه این سامانه بارشی از دوشنبه‌شب از آسمان مازندران به‌تدریج خارج می‌شود، اظهار کرد: از روز سه‌شنبه تا روزهای پایانی هفته آسمان استان عمدتاً صاف تا نیمه‌ابری است و در برخی مناطق انتظار افزایش ابر را داریم و همچنین احتمال مه صبحگاهی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای استان وجود دارد.

وی در مورد وضعیت دمای هوای مازندران، افزود: از نظر دمایی نیز با توجه به کاهش دما در روز دوشنبه، از روز سه‌شنبه روند افزایشی و تدریجی دما را شاهد هستیم.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار