استاندار مازندران
استاندار مازندران گفت: 50 تا 60 درصد درآمد استان از طریق گردشگری تأمین می‌شود.
کد خبر: ۱۹۳۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸ 06 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، ربیع فلاح‌جلودار سومین جلسه ستاد تسهیلات سفر نوروزی که با حضور فرمانداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی، شهرداران و مدیران ستادی استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: مشکلات مازندران باید به روش مدیریتی حل شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از مدیران شهرستانی به حیطه منطقه خود اشراف ندارند، افزود: مسافران زیادی از سطح کشور در تعطیلات نوروزی وارد مازندران می‌شوند که مسئولان استانی و شهرستانی باید از همه ظرفیت شهرستانی برای پذیریش مسافر استفاده کنند.

استاندار مازندران با بیان اینکه آمار فعالیت فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی روزانه و به‌طور مستمر به دبیرخانه ستاد تسهیلات سفر نوروزی ارائه شود، اضافه کرد: در تعطیلات نوروز به‌صورت محسوس و نامحسوس شاهد سفر هیئت دولت به مازندران هستیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه دستگاه‌های نظارتی اشراف کامل بر عملکرد بازار به‌ویژه در غرب استان داشته باشند، گفت: به‌دلیل استقبال مسافران به غرب مازندران شاهد افزایش قیمت در شهرهای ساحلی استان هستیم.

فلاح با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای در ایام نوروز برای مسافران و شهروندان مازندرانی اجرا شود، ادامه داد: لازم است صدا و سیما و رسانه‌های استان به‌طور گسترده مازندران را برای مسافران نوروزی معرفی کنند.

وی حضور گردشگران در مازندران را سبب رونق اقتصادی در استان دانست و گفت: شیوه‌هایی برای رونق  اقتصادی استان به‌کار گرفته شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه برخی از شهرهای مازندران برای خدمات‌رسانی به مسافران در بحث درمانی به‌ویژه داروخانه‌های شبانه‌روزی دچار مشکل و نارسایی‌های متعددی هستند، افزود: اگر  در بخش‌ها مختلف کمبودی در استان احساس می‌شود با مدیریت مسئولان امر باید رفع شود تا خدمات‌رسانی با کمیت و کیفیت بیشتری ارائه شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه رفع نیازهای و مایحتاج شهروندان و مسافران در ایام تعطیلات نوروزی باید در اولویت فعالیت‌ها قرار گیرد، تصریح کرد: تامین آرد و نان، میوه، گوشت قرمز و مرغ از نیازهای مردم در ایام تعطیلات نوروزی است که باید به صورت شبانه‌روزی در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار گیرد.

فلاح فراهم کردن اسکان مسافران را مورد تاکید قرار داد و گفت: آموزش و پرورش در بحث اسکان مسافران فضای خوبی را فراهم کرده است و مسائل بهداشتی و گرمایشی اماکن استقرار مسافر باید مورد توجه مسئولان مرتبط قرار گیرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه 50 تا 60 درصد درآمد مازندران از محل ورود مسافران به استان تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل پسماند در مازندران قراردادهایی منعقد شد تا این معضل در شهرهای استان رفع شود.

این مسئول به وضعیت ترافیکی شهرها و محورهای مواصلاتی مازندران اشاره کرد و ادامه داد: بهره‌برداری از پل و تونل در چالوس و کمربندی شهرهای ساری و بابل سبب کاهش ترافیک می‌شود.

فلاح با بیان اینکه با توجه به محدودیت‌های اقتصادی درصدد رفع مشکلات مازندران هستیم، افزود: سال گذشته ورود مسافران به روستاها را داشتیم لازم است جاذبه‌های گردشگری استان به ویژه روستاها به مسافران معرفی شود.

استاندار مازندران با تأکید بر اینکه ستاد اجرایی سفر از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها جدی گرفته شود، گفت: در روزهای پایانی امسال و نزدیک شدن ورود مسافران نوروزی از سوی فرمانداران اتفاقات و انتظارات به ستاد تسهیلات سفر استان مطرح شود تا برای خدمات‌رسانی مطلوب مشکلات  و کمبودها رفع شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار