خاتمی:
"سید محمد رضا خاتمی" با بيان اين كه اقتدار به معناي اعتماد به مردم است، اظهار كرد: آنچه که کشور را در برابر ابرقدرت‌ها نگه می‌دارد، امنیت نیرو‌های نظامی کشور نیست بلکه پشتوانه‌ی مردمي است.
کد خبر: ۱۹۳۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳ 06 March 2016
به گزارش تابناک یزد، اين فعال سياسي شب گذشته در زادگاه خود اردكان در مراسم تجلیل از ستادهای مردمی نماینده منتخب مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی كه در دانشكده شهيد بهشتي اين شهر برگزار شد، با تبریک حماسه ملي هفتم اسفندماه به مردم ایران، حضور در پای صندوق‌های رای را بيانگر امید، ترقی و پیشرفت روز افزون نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.

وي با بيان اين كه  اساس این حکومت بر سه پایه استوارِ مشغولیت، اقتدار و کارآمدی نظام استوار است، در رابطه با مشغولیت نظام تصريح كرد: فداکاری‌هایی که از ابتدای انقلاب تاکنون از سوی مردم انجام گرفته است، نشان از وابستگی مردم به انقلاب دارد.

نائب رئیس مجلس ششم در ادامه راجع به اقتدار نيز خاطرنشان کرد: عده‌ای اقتدار را در نیرو‌های نظامی، امنیتی و پلیسی و عده‌ای دیگر اقتدار را در حاکمیت درون قلب‌ها می‌دانند ولي در واقع، اقتدار واقعی در مردم خلاصه می‌شود.

وي با اشاره به برخي معتقدند كه اقتدار مملکت زمانی تحقق مي‌يابد كه بتوانند به معنای واقعی صاحب اختیار سرنوشت خود باشند، اظهار كرد: قدرت تشخیص مردم بهتر از بسیاری مسئولین است و تجربه نيز همين را نشان داده است لذا اگر کسی مردم ما را نشناسد، جفای بزرگی به نظام کرده است.

دبیر کل سابق جبهه مشارکت با اشاره به امنیت بالای کشور، معتقد است: آنچه که کشور را در برابر ابرقدرت‌ها نگه می‌دارد، امنیت نیرو‌های نظامی کشور نیست بلکه پشتوانه‌ی مردمي است.

وي در اين باره اظهار كرد: تنها رای مردم در خرداد سال ۷۶ باعث شد كه همه موشک‌هایی که به سمت ایران، نشانه گیری شده بود، تغيير جهت دهد و در خرداد سال ۹۲ نيز زمانی که کشور از فشار تحریم‌ها در آشفتگی عجیبی به سر می‌برد، با اعتماد مردم کشور، از آن تنگنا رها شده و به جایگاه اصلی خودش رسیده است لذا اقتدار به معنای اعتماد به مردم است.

وی در ادامه محور سومي که حکومت را عزیز می‌کند را کارآمدی نظام خواند و گفت: منابع عظیم مادی و معنوی کشور علی‎‎رغم توطئه‌هایی که بوده است، در سی و شش سال گذشته رشد خوبی داشته اند اما در واقعیت آنچه که ما داریم در شان کشور ما نیست.

خاتمی با توجه به اهمیت کارآمدی نظام، تاكيد كرد: باید براي بالا بردن سطح کارآمدی نظام تلاش كنيم ولي زمانی کارآمدی نظام بالا می‌رود که به مردم میدان داده شود و آن‌ها را از میدان بیرون نراند.

ایسنا یزد، برادر رئیس دولت اصلاحات با اشاره به مسئولیت‎‎های نمایندگان امروز مردم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به این که هماهنگی نسبتاً مناسبی بین قوه‌های مقننه و مجریه برقرار شده است، نمایندگان باید طرح و نظر داشته باشند و برای حل مشکلات اهتمام کنند و همه مسئولان بدانند که مدیون مردم هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار