آیت الله شبستری:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: اکثریت قاطع رای مردم در هر دو مجلس به نمایندگان ولایت‌مدار و استکبار ستیز ها بود و هرگز به برگشت استعمار و بیگانه به این کشور راضی نبوده و بعد از این هم امکانی وجود نخواهد داشت.
کد خبر: ۱۹۲۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲ 04 March 2016

به گزارش  تابناک تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: ملت شریف ایران هفت اسفند  برگ زرینی دیگری را بر افتخارات خود ثبت کردند و هفتم اسفند 94 را با حضور شکوه به تجلی مردم سالاری دینی تبدیل کردند.

وی با اشاره به مشارکت 62 درصد واجدین شرایط در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را نشانگر انسجام، شور و نشاط ملی و پیوند ناگسستنی مردم با نظام اسلامی مردم دانست: مردم عزیز ایران در روز هفتم اسفند ماه با حضور گسترده و پرشور در پای صندوق‌های انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی با لبیک‌گویی بر رهنمود رهبری معظم انقلاب دلدادگی خود را نسبت به وطن و اقتدار و استقلال آن به رخ جهانیان کشید.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: مردم با حضور گسترده خود و با خلق حماسه‌ای باشکوه قلب دوستان انقلاب را شاد و دشمنان این مرز و بوم را مایوس کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نظام اسلامی مسیر عزت و اقتدار خود را با پشتیبانی مردم همانند 37 سال گذشته طی می‌کند، اظهار داشت: به پشتوانه مردمی نظام اسلامی در منطقه به قدرت اول تبدیل شده است.

آیت‌الله مجتهدشبستری خاطرنشان کرد: پشتیبانی مردم از نظام اسلامی عظمتی را به وجود آورده است که دوشتان نظام اسلامی را خوشحال تر و دشمنان قسم‌خورده را مایوس‌تر کرده است.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به برگزاری این انتخابات در آرامش کامل و با حضور با نشاط مردم گفت: دشمنان قسم‌خورده نظام از ماه‌ها قبل با طراحی نقشه‌های مبنی بر عدم شرکت مردم در انتخابات و ایجاد ناامنی در انتخابات و دادن لیست به مردم می خواستند به اهداف خود برسند اما این بار نیز با هوشیاری مردم نقشه‌‌های آنان نقش بر آب شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: اکثریت قاطع رای مردم در هر دو مجلس به نمایندگان ولایت‌مدار و استکبار ستیز ها بود و هرگز به برگشت استعمار و بیگانه به این کشور راضی نبوده و بعد از این هم امکانی وجود نخواهد داشت.

وی گفت: انتخابات 7 اسفند پیامی برای مسئولان و کارگزاران کشور داشت و تفهیم شد مردم به وظیفه خود عمل کرده و می‌کنند حالا نوبت مسئولان است بیش از پیش احساس مسئولیت کرده و به وظیفه خود عمل کنند.

آیت‌الله مجتهدشبستری اضافه کرد: مشکلات اقتصادی و فرهنگی  رفع معضل بیکاری بیش از این تلاش کنند و شکرگذاری عملی در برابر مردم از خود نشان دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مسئولان باید عملاً به حضور مردم در صحنه احترام گذاشته و قدر این ملت وفادار و حاضر در صحنه را که در سخت‌ترین شرایط یار و یاور نظام بودند بدانند و تقدیر عملی خود را با توجه به مطالبات مردم نشان دهند.

آیت‌الله مجتهدشبستری در ادامه به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهوری آذربایجان با اشاره به روابط سیاسی خوب و مشترکات فراوان ایران و آذربایجان به خصوص اشتراکات دینی و مذهبی دو ملت  اظهار داشت: ترویج معارف اسلامی و احترام به مظاهر و شعائر دینی موجب اقبال عمومی و پشتیبانی مردم در مقابل تهدیدها خواهد شد.

وی از مسئولان جمهوری آذربایجان خواست به حقوق مردم متدین این کشور احترام بگذارند تا مردم بتوانند احکام و عقاید مذهبی خود را آزادانه به جای آورند.

آیت‌الله مجتهدشبستری در ادامه با اشاره به اهمیت حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌ها، درختکاری را یکی از زیباترین و پرثمرترین نعمت‌های الهی بیان کرد و افزود: درختکاری مسئله اصلی و حیاتی جامعه است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی تبیین کرد: سنت درختکاری سنت حسنه و وسیله حیات جامعه و انسان‌ها بوده مخصوصا در شرایط فعالی که کلانشهرها با آلودگی هوا دست‌گریبان هستند.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: دست‌اندرکاران امر باید با برنامه‌ریزی مناسب در افزایش فضای سبز و درختکاری بیشتر از آلودگی هوا بکاهند.

آیت‌الله مجتهدشبستری در ادامه خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به برگزاری آیین جشن نیکوکاری، تبیین کرد: فلسفه زندگی انسان، عبادت است و کمک به همنوع یکی از عبادت‌های مهم محسوب می‌شود و رفع نیازمندی‌ها و گرفتاری‌های مسلمانان، توفیقات الهی را به ارمغان می‌آورد.

امام جمعه تبریز گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) یادگار بی‌بدیل معمار بزرگ انقلاب است که امید نیازمندان و افراد بی‌سرپرست و فقیر شناخته می‌شود.

وی اضافه کرد: باید با شرکت در مراسم نیکوکاری فرهنگ نوع‌دوستی و کمک به یکدیگر را که ریشه در فرهنگ غنی اسلام دارد در جامعه حفظ کرده و بیش از پیش آن را تقویت کنیم./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :