مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران از امضای تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی این اداره‌کل و دانشگاه کمال‌الملک نوشهر خبر داد.
کد خبر: ۱۹۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۱ 02 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، منوچهر تاتینا در حاشیه آیین تجلیل از مقام علمی پروفسور «محمود گلابچی» چهره ماندگار معماری کشور که در سالن اجتماعات بندر نوشهر برگزار شد، با اشاره به اینکه مدت این تفاهم‌نامه سه ساله و پس از اتمام قرارداد قابل تمدید است، گفت: امضای این تفاهم‌نامه در راستای همکاری‌های مشترک علمی، پژوهشی و اجرایی بین دانشگاه کمال‌الملک نوشهر و اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان صورت گرفته است.

تاتینا افزود: بررسی و انجام اولویت‌های پژوهشی مشترک، ایجاد زمینه‌های همکاری درباره طرح‌های پژوهشی، برگزاری دوره‌های آموزشی، مشاوره با اساتید دانشگاه کمال‌الملک درباره پروژه‌های بندر نوشهر، تحقیق و پژوهش در زمینه معماری پایدار، طراحی و اجرای ساختمان‌های پایدار از مهم‌ترین زمینه‌های همکاری در این تفاهم‌نامه است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران پژوهش، طراحی و اجرا در حوزه فناوری‌های نوین ساختمانی با رویکرد معماری ایرانی، اسلامی، اجرای ساختمان‌های هوشمند، نظارت و بررسی گروه علمی و پژوهشی دانشگاه کمال‌الملک بر پروژه‌های تحقیقاتی و مشاوره‌ای در حال احداث بندر نوشهر را از دیگر زمینه‌های همکاری در قالب این تفاهم‌نامه عنوان کرد.

پروفسور محمود گلابچی چهره ماندگار معماری کشور پس از بازدید از بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر، با قدردانی از تلاش‌های کارکنان این اداره‌کل، اظهار کرد: بندر نوشهر یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بنادر ایران در طول یک قرن گذشته کشورمان است که این نشان از سابقه جمهوری اسلامی ایران در حوزه بنادر و دریانوردی دارد.

پروفسور محمود گلابچی چهره ماندگار جمهوری اسلامی ایران در رشته معماری و مهندسی راه و ساختمان و دارای کرسی یونسکو در معماری است و در حال حاضر استاد برجسته پایه 40 دانشگاه تهران و پایه‌گذار تخصص سازه در معماری و تکنولوژی معماری در ایران و بنیانگذار تکنولوژی معماری با گرایش‌های معماری بایونیک و معماری دیجیتال و مدیریت پروژه و ساخت در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه‌های کشور است.

تألیفات وی شامل 42 کتاب و بیش از 150 مقاله به زبان‌های فارسی و انگلیسی به عنوان منابع اصلی در رشته‌های عمران در دانشگاه‌های کشور تدریس می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار