با حضور استاندار مازندران، سالنامه روز شمار تاریخ مازندران رونمایی شد.
کد خبر: ۱۹۱۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱ 02 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، استاندار مازندران امروز چهارشنبه از مرکز ساری شناسی در مرکز استان مازندران بازدید کرد.

در بازدید استاندار مازندران، سالنامه روزشمار مازندران رونمایی شد.

رمضانی مؤلف این سالنامه در مورد ویژگی‌های این سالنامه گفت: این سالنامه توسط مركز مطالعات تاریخ و فرهنگ مازندران مستقر در مركز اسناد و كتابخانه ملی مازندران منتشر شده است.

وی افزود: در این سالنامه برای 265 روز از 365 روز سال رویدادها و اتفاقات تاریخی ارائه شده است.

رمضانی ادامه داد: در این سالنامه20 نمونه از فرهنگ و آداب مردم مازندران، تصاویر زیبا و هنری از طبیعت زیبای مازندران، وقایع تاریخی در زمینه زندگی علما، هنرمندان، فرهیختگان و سرداران شهید، جنگ‌ها و اتفاقات مهم به صورت كرونولوژی (مختصر نگاری) ارائه شده است.

وی تاكید كرد: وقایع به صورت سال شمار از 500 قبل از میلاد آورده است و برای تهیه این سالنامه از كمك و مساعدت نصرالله هومن پدرگاهشماری مازندران نیز استفاده شده است.

استاندار مازندران نیز در این مراسم از همت و تلاش همه فرهیختگان در جهت تقویت فرهنگ بومی و محلی و جمع آوری تاریخ پرافتخار مازندران تقدیر کرد و گفت: تلاش مرکز ساری شناسی و دلسوزیبرای ثبت و انتشار تاریخ ساری و مازندران قابل ستایش و تقدیر است.

وی از دكتر اسلامی رئیس مرکز ساری شناسی به عنوان یكی از مفاخر استان یاد كرد و گفت: همه باید برای حفظ و نگهداری سرمایه های فرهنگی و معنوی مازندران تلاش كنند و رسانه ها نیز در معرفی فرهنگ سراسر افتخار دیار علویان می توانند نقش مهمی داشته باشند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار