استاندار فارس در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری مبنی بر تغییر مدیران غیرهمسو با دولت و نمایندگان تازه انتخاب شده، گفت: تحت تاثیر هیچ نماینده ای تصمیم گیری نمی کنم و سلامت مالی و اخلاقی، انجام خواسته های دولت به عنوان اولویت حرکتی مدیران از جانب من محسوب می شود و نمی توانم به دلیل گرایشات سیاسی یک مدیر را برکنار کنم.
کد خبر: ۱۹۰۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸ 01 March 2016
تابناک فارس به نقل از مهر: محمدعلی افشانی بعدازظهر سه شنبه ۱۱ اسفند در نشست خبری بعد از برگزاری انتخابات گفت: بار دیگر شاهد حماسه ای بزرگ از ملت ایران و مردم استان فارس بودیم که در این راستا، مشارکت مردم استان ۳ درصد بیشتر از متوسط کشور بود.

وی افزود: مشارکت مردم فارس ۶۵ درصد واجدین شرایط رای دادن در انتخابات بود.

افشانی با بیان اینکه انتخابات درست و سالم برگزار شد، تاکید کرد: همگان به طور کامل در روند برگزاری انتخابات نظارت داشتند به همین دلیل هیچ گونه اختلاف نظری پیدا نشد که بخواهد مباحث اختلافی ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه امنیت به طور کامل در انتخابات استان فارس وجود داشت، گفت: با همکاری و همدلی دستگاههای قضایی و نظامی هیچ گونه موضوع امنیتی و اجتماعی در استان فارس نداشتیم و همگان شاهد بودند که چگونه مردم در صحنه حاضر شدند و امروز وظیفه مسئولین است که پاسخگوی این حضور مردم باشند.

استاندار فارس در پاسخ به سئوالی مبنی بر تاخیر در اعلام نتایج مجلس و خبرگان رهبری در فارس تصریح کرد: خوشبختانه استان فارس و شهرشیراز در مقایسه با شهرهایی همچون اصفهان، تبریز، مشهد و ... زودتر آمار را اعلام کرد و در این مورد هیچ گونه کم کاری انجام نشد چرا که با دقت کامل این کار را انجام دادیم.

وی افزود: پس از پایان زمان رای گیری، شمارش آرا با نظارت دستگاه های قانونی آغاز شد و تا آخرین لحظه نیز رسانه های استان، اخبار را به خوبی پوشش دادند.

افشانی در پاسخ به سئوال خبرنگاری دیگر مبنی بر حضور سومین نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق قانون تعداد آرای کاندیداها از کل آرای صحیح محاسبه می شود. بنابراین ما نیز مر قانون را اجرا کردیم و هیچ گونه کم کاری و کم توجهی نیز نداشتیم.

استاندار فارس تصریح کرد: هیچ گاه تحت تاثیر و تحت فشار، کاری را انجام نداده و نخواهم داد و آنچه برای من و مدیران استان اولویت است اجرای کامل قانون است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری در خصوص وضعیت نمایندگان اصولگرا و اصلاح طلب نیز خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه در کشور ما حزب به معنای کامل وجود ندارد نمی توانیم افراد را از لحاظ سیاسی  تفکیک کنیم اما اگر کاندیداها در یک لیست قرار گیرند می توان آنها را همفکر همان لیست عنوان کرد.

افشانی با اشاره به قانون حضور مردم در دور دوم انتخابات نیز گفت: طبق قانون، کسانی که در مرحله اول در شهری رای داده باشند مرحله دوم نیز باید در همان شهر رای خود را به صندوق ها بیاندازند و نمی توانند تغییر حوزه بدهند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری مبنی بر تغییر مدیران غیرهمسو با دولت و نمایندگان تازه انتخاب شده، گفت: تحت تاثیر هیچ نماینده ای تصمیم گیری نمی کنم و سلامت مالی و اخلاقی، انجام خواسته های دولت به عنوان اولویت حرکتی مدیران از جانب من محسوب می شود و نمی توانم به دلیل گرایشات سیاسی یک مدیر را برکنار کنم.

استاندار فارس تاکید کرد: جامعه و رسانه ها نیز باید توانایی مدیران و سلامت آنها را به عنوان ملاک قرار دهند نه اینکه گرایش های سیاسی را مد نظر و مورد توجه داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه نباید بدنبال حاشیه در جامعه باشیم، افزود: از امروز به بعد کسانی که به عنوان منتخب مردم معرفی می شوند باید بدنبال رفع مشکلات باشند که خوشبختانه تا به امروز نیز چنین بوده اما از این به بعد اتحاد و همدلی بیشتر مورد نیاز است.

افشانی در پاسخ به سئوال دیگری تصریح کرد: خوشبختانه تا به این لحظه هیچ گونه اختلافی در صورتجلسه های هیئت نظارت و شورای نگهبان نداشتیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار