فرمانده انتظامي شهرستان خاتم از كشف دو هزار و 200 قوطي نوشيدني خارجي قاچاق در بازرسي از يکدستگاه کاميونت "ايسوزو" خبر داد.
کد خبر: ۱۸۹۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰ 01 March 2016
به گزارش تابناک یزد، سرهنگ "عليرضا صالحي" در تشريح اين خبر گفت: ماموران انتظامي اين شهرستان در راستاي طرح مبارزه با قاچاق كالا، ‌هنگام كنترل خودروهاي عبوري به يک دستگاه کاميونت ايسوزو مظنون و آن را متوقف كردند.
وي ادامه داد: در بررسي هاي صورت گرفته مشخص شد خودرو حامل 2200 بطري انواع نوشيدني خارجي قاچاق با مارک هاي مختلف و فاقد مدارك قانوني است.
فرمانده انتظامي شهرستان خاتم ارزش اين محموله کشف شده را 150 ميليون ريال بيان کرد و گفت: قاچاقچيان اين کالاي قاچاق را از شهرستان "ميناب" بارگيري و قصد انتقال به "مشهد" را داشتند که توسط ماموران پليس خاتم دستگير شدند.
کلاهبرداري 10 ميلياردي با عناوين جعلي!
گروه استان¬ها- يزد- فرمانده انتظامي استان گفت: ماموران پليس ، فردي را که با استفاده از عناوين جعلي قصد انجام کلاهبرداري از يک کارخانه کاشي در شهرستان مهريز را داشت شناسايي و دستگير کردند.
   سردار "ايرج کاکاوند" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس،گفت:  ماموران پليس آگاهي شهرستان مهريز از خبري پيرامون فعاليت¬هاي متقلبانه فردي در خصوص تجارت در صادرات کاشي مطلع شده و به همين منظور بررسي موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وي افزود: تحقيقات ماموران پليس نشان مي¬داد که متهم با حضور در يکي از کارخانه¬هاي کاشي شهرستان مهريز و انجام چندين معامله و همچنين ارائه مدارک هويتي و معرفي خود به نام يکي از تجار و بستن قرارداد، قصد کلاهبرداري را دارد.
اين مقام ارشد انتظامي ادامه داد: ماموران پليس آگاهي شهرستان با اخذ مجوز قضائي، متهم را دستگير و به اداره پليس منتقل کردند و پس از استعلام، مشخص شد که اين فرد با اسناد و مدارک هويتي جعلي اقدام به بستن قرارداد يک ميليارد توماني خريد کاشي کرده است.
سردار کاکاوند گفت: متهم با انجام خريد به صورت نقدي در چندين مرحله و جلب اعتماد صاحب کارخانه قصد داشت در مرحله¬ي بعدي اقدام به کلاهبرداري سنگين کرده و از محل متواري شود که با درايت ماموران اداره آگاهي شهرستان مهريز دستگير شد.
کاکاوند خاطرنشان کرد: متهم 42 ساله در بازجويي هاي اداره پليس به استفاده از عناوين جعلي براي کلاهبرداري 10 ميلياردي از اين کارخانه اعتراف و به همراه پرونده مربوطه به دادسرا معرفي شد.
فرمانده انتظامي استان يزد در خاتمه به شهروندان هشدار داد: كلاهبرداران ابتدا با پرداخت وجوه نقد، اعتماد فروشندگان را جلب و سپس پس از خريدهاي متعدد از محل متواري مي¬شوند؛ که لازم است در اين خصوص فروشندگان در مواقع فروش كالا تحت تاثير اظهارات افراد فرصت طلب و سودجو قرار نگرفته و مدارك و مستندات لازم و كافي را از آنها اخذ کنند.
جمع آوري 84 معتاد پرخطر در يزد
گروه استان ها-يزد- فرمانده انتظامي شهرستان يزد از ادامه طرح پاكسازي مناطق آلوده و جمع آوري 84 معتاد پرخطر و تابلو خبر داد و گفت : اين افراد جهت درمان به مركز بازپروري معرفي شدند.
 سرهنگ "منوچهرنصيري" در تشريح اين خبر افزود: در راستاي اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و درخواست هاي مردمي، پليس طرح شناسايي معتادان و توزيع كنندگان موادمخدر را به مرحله اجرا گذاشت.
 نصيري با اشاره به تداوم اجراي اين طرح گفت: در راستاي اجراي اين طرح 84 معتاد تابلو و پرخطر جمع آوري و جهت درمان به مركز بازپروري معرفي شدند.
سرهنگ نصيري تصريح كرد: به منظور سالم سازي و پاكسازي مناطق آلوده و جلب رضايت عمومي اين طرح و طرح هاي مشابه همچنان تداوم دارد.
 فرمانده انتظامي شهرستان يزد با بيان اينكه اعتياد دشمن انسان و انسانيت است گفت: اعتياد سلاحي است كه جواني، نشاط، خلاقيت، اراده انسان و حتي هويت انسان را نشانه مي رود.
30هشدار پليسي در خصوص جيب بري و كيف قاپي
گروه استان ها-يزد- معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان به منظور پيشگيري از سرقت و كيف قاپي از شهروندان خواست، از حمل و جا به جايي وجوه نقد زياد، اسناد و مدارک معتبر و اشياي باارزش در مواقع غيرضروري خودداري کنند.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ دوم "محمد رضا مزيدي "ضمن تاکيد بر حفظ هوشياري شهروندان در مراقبت از وجوه نقد و اموال خود، مواردي را جهت پيشگيري از سرقت ارائه داد.
1)از حمل و جا به جايي وجوه نقد زياد و اسناد و مدارک معتبر و اشياي باارزش در مواقع غيرضروري جداً خودداري کنيد.
2) از به نمايش گذاشتن محتويات کيف خود در انظار عمومي خودداري کنيد.
3) در اماکن شلوغ مراقبت بيشتري از اموالتان کنيد.
4) چنانچه قصد حمل پول نقد داريد، از چکهاي تضميني بين بانکي استفاده کنيد.
5) مشخصات اموال داخل کيف را ضبط و نگهداري کنيد.
6)چنانچه در اماکن شلوغ احساس مي کنيد، افرادي غيرطبيعي به شما چسبيده يا هل مي دهند هوشيارتر باشيد و مراقبت بيشتري از کيف و محتويات جيبتان کنيد.
7) چنانچه قصد رفتن به محلي را داريد که حمل کيف ضرورت ندارد از بردن کيف خودداري کنيد.
8)سعي کنيد به حرکات فيزيکي اطرافيان خود در اماکن عمومي و معابر شلوغ دقت و حساسيت داشته و در صورت برخورد با رفتار غيرطبيعي افراد دقت کافي کرده و ضمن حفظ خونسردي مراقبت بيشتري از اموال همراه خود داشته باشيد.
9)زماني که از بانک پول دريافت مي کنيد، حتي الامکان سعي کنيد از وسايط نقليه شلوغ مانند اتوبوس يا ايستگاه هاي تاکسي استفاده نکنيد.
از قراردادن پول و اشياي گرانبها در جيبهاي بيروني البسه خود خودداري کنيد.
چنانچه از سوارشدن به اتومبيل هاي مسافرکش در رسيدن به مقصد استفاده مي کنيد، دقت و هوشياري لازم را داشته باشيد و اگر راننده يا سرنشين اتومبيل از شما خواستند حرکاتي از قبيل درخواست باز و بسته کردن درب يا تنظيم آيينه و... انجام دهيد، مراقب باشيد، چرا که اين حرکات معمولا براي انحراف افکار شما و سرقت محتويات جيب مسافران بوده است.
چنانچه در اتومبيل متوجه سرقت اموال خود توسط سارقان شديد، ضمن حفظ خونسردي مشخصات اتومبيل و سرنشينان را به خاطر بسپاريد و در محل مناسبي از اطرافيان کمک بگيريد و شتابزده برخورد نکنيد.
 از سوارشدن به اتومبيل هايي که در صندلي عقب کارتن خالي، يک نفر به عنوان مريض و يا پا شکسته قرار مي گيرد و راننده مانع سوارشدن ديگران و يا اصرار به سوارشدن در صندلي جلو کنار شخص ديگر مي کند، جدا خودداري کنيد که اين حيله سارقان جيب بر داخل خودرو است.
 اگر فردي به عنوان خارجي با اداي کلمات نامفهوم عربي يا انگليسي از شما تقاضاي مشاهده پولهاي ايراني و چکهاي مسافرتي و تضميني کرد، از ارائه تمام وجوه خود به وي جدا خودداري کنيد.
 از در اختيار گذاشتن پول براي تعويض مشاهده آن به افراد ناشناس خودداري شود.
 چنانچه افرادي به عنوان پليس به شما مراجعه کردند، تا زماني که کارت شناسايي آنان را رويت نکرده و هويت آنها برايتان محرز نشده، از گذاشتن کيف، مدارک و وجوه خود در اختيار اين افراد جدا پرهيز کنيد.
 بزهکاران تحت عنوان ماموران نهادهاي دولتي اخاذي مي کنند، بنابراين در برخورد با افرادي که خود را اين گونه معرفي کرده و سعي در بازرسي بدني يا رؤيت محتويات کيف و جيب شما دارند، هوشيارانه برخورد کنيد.
 بزهکاران کف زن با در دست گرفتن پول هاي اسکناس يا چکهاي شما به طور سريع و غيرمحسوس در شمارش يا جا به جايي در دستان خود مقداري از آن را کف زني و بقيه را به شما عودت مي دهند، پس در برخورد با اين گونه موارد قبل از ترک شخص از محل حتماً پولتان را شمرده و در صورت کسر بودن نسبت به دستگيري کف زن با همکاري اطرافيان اقدام کنيد.
 خانم ها در اماکن شلوغ کيف خود را در قسمت جلوي بدن و در معرض ديد خود قرار دهند.
 در صورت بروز هرگونه سرقت حتما مراتب را در مراجع انتظامي اعلام و تشکيل پرونده کنيد. چنانچه قصد واريز وجه به حساب افراد ديگر را داريد، از بانک دارنده حساب جاري در آن بخواهيد چکي با همان مبلغ در وجه حساب شخص طلبکار يا مورد نظرشما صادر کند و به اين ترتيب از حمل پول زياد و يا چکهاي مسافرتي جداً خودداري کنيد. ضريب ايمني چک هاي بين بانکي و جاري نسبت به ديگر چک ها بالاتراست.
 در مراکز خريد، اجناس خريداري شده را با فرزندان کوچک خود تنها نگذاريد.
از سپردن وسايل خريداري شده در مراکز خريد به افراد غير و ناآشنا خودداري کنيد.
از آنچه سارقان را به سوي شما جذب مي کند، وضعيت ظاهري، کيف و يا برجستگي جيب شما است، از اين رو حتي الامکان سعي کنيد، وجوه خود را در قسمتهاي پنهان و يا خانم ها در جيبهاي خود حمل کرده و کيف را در مواقع ضروري حمل کنيد.
هر مکاني که خانمها در آن تردد مي کنند و يا تجمع دارند، مي تواند محلي براي وقوع سرقت و کيف زني باشد که رعايت موارد ايمني ضروري است.
همواره جهت خريد و معاملات از کارت اعتباري و ساير خدمات بانکي که نياز به وجه نمي باشد استفاده کنيد.
 هنگام گرفتن وجوه نقد از بانک، مواظب افراد مشکوک بخصوص موتورسواراني که تک نشين با کلاه دارند باشيد.
از نگهداري فيلم و تصاوير خانوادگي در گوشي همراه خودداري کنيد، تا در صورت سرقت مورد سوء استفاده قرار نگيرند.
 هوشياري ماموران انتظامي اماکن عمومي، زيارتگاه ها، پايانه هاي مسافربري و... مي تواند بازدارندگي را در پي داشته باشد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،چنانچه سارقان را با همراه داشتن فرزندان کوچک خود در محل دستگير کرديد، تحت تاثير گريه و يا التماس سارقان قرار نگيريد؛ اين شگرد سارقان جهت فريب مردم به هنگام گير افتادن و رهايي است، حتماً آنان را به پليس معرفي کرده تا ساير جرايم ارتکابي آنان بررسي شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار