رئیس ستاد انتخابات مازندران
رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: تایید صلاحیت کاندیداها در روزهای پایانی به تشخیص شورای نگهبان بستگی دارد و این احتمال وجود دارد فردی تایید شود.
کد خبر: ۱۸۷۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵ 25 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، علیرضا یونسی اظهار کرد: تایید صلاحیت کاندیداها در روزهای پایانی به تشخیص شورای نگهبان بستگی دارد و این احتمال وجود دارد در روزهای آینده فردی تایید شود.

وی با بیان اینکه معیار و شرایط رأی‌دهندگان نسبت به دوره گذشته تغییری نکرده و سن داوطلبان باید 18 سال تمام باشد، یادآور شد: یک مقطعی سن رأی‌دهندگان در مجلس خبرگان رهبری کمتر از 18 سال بود اما با بازنگری‌های صورت گرفته مانند مجلس شورای اسلامی 18 سال شد.

رئیس ستاد انتخابات مازندران با بیان اینکه طبق اعلام ثبت احوال ما در استان مازندران 2 میلیون و 235 هزار و 636 نفر واجدان شرایط داریم که این تعداد می‌توانند در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی شرکت کنند، ادامه داد: 112 هزار و 43 نفر رأی اولی در مازندران داریم که می‌توانند برای نخستین‌بار انتخاب تاریخی خود را انجام دهند.

یونسی با بیان اینکه در هر حوزه انتخابیه دو صندوق اخذ رأی و دو تعرفه رأی داریم، اضافه کرد: مردم مازندران برای مجلس خبرگان رهبری می‌توانند چهار نفر را انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: انتخاب داوطلب برای مجلس شورای اسلامی بستگی به حوزه‌های انتخابیه دارد و در مازندران حوزه انتخابیه ساری، قائم‌شهر و بابل تا دو داوطلب را می‌توانند انتخاب کنند.

یونسی با بیان اینکه انتخاب با خود مردم است اما پیشنهاد می‌شود هر مقدار حق انتخاب داریم به همان اندازه انتخاب کنیم، گفت: ستاد انتخابات مازندران در برابر یک رأی مردم مسئولیت دارد و تمام تلاش خود را می‌کند تا این دوره از انتخابات مانند دوره‌های قبل در سلامت کامل برگزار شود.

* پیگیر افزایش تعداد نمایندگان مازندران در مجلس هستیم

وی با بیان اینکه در بررسی‌های مقدماتی قرار بود تعداد 12 نفر از نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی به 13 نماینده افزایش پیدا کند و حتی ما کارهای مقدماتی انجام دادیم و پیشنهاد استانی توسط کارشناسان مطرح شد، افزود: با وجود پراکندگی جمعیتی مستندات را به وزارت کشور فرستادیم اما در مرحله پایانی مورد موافقت نگرفت.

رئیس ستاد انتخابات مازندران تاکید کرد: ما همچنان به‌خاطر وسعت جمعیتی استان مازندران پیگیر هستیم تا تعداد نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی افزایش پیدا کند و استانداری مازندران تلاش‌های زیادی در این زمینه کرده‌است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار