کد خبر: ۱۸۶۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱ 23 February 2016

به گزارش تابناک یزد،معاون اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه‌ الغدیر استان یزد گفت: 2000 دانشجو از این استان در شش مرحله از مناطق عملیاتی جنوب غرب کشور بازدید خواهند کرد.

سرهنگ حبیب‌الله سیف‌الدینی توضیح داد: اعزام راهیان نور دانش‌آموزی استان یزد تا دهم اسفندماه سال‌جاری ادامه خواهد داشت که در قالب این اردوها، امسال در مجموع، 12 هزار دانش‌آموز استان از مناطق جنگی بازدید کرده‌اند.

وی با بیان این که اردوهای دانش‌آموزی به صورت چهار روزه برگزار می‌شود، گفت: دانش‌آموزان در قالب این اردوها در مناطق دهلاویه، هویزه، طلاییه، شلمچه و اروند حضور یافتند.

سیف‌الدینی ادامه داد: از دهم اسفندماه سال جاری نیز اردوهای راهیان نور دانشجویی استان آغاز خواهد شد که در قالب شش دوره اعزام‌ دو هزار دانشجوی استان به مناطق عملیاتی جنوب غرب کشور انجام می‌شود.

وی افزود: در این شش مرحله 1500 نفر از دانشجویان دختر و 500 نفر از دانشجویان پسر به این مناطق سفر خواهند کرد. این اردوهای پنج روزه است و در آن از مناطق شرهانی، دوکوهه، فتح‌المبین، فکه، دهلاویه، طلاییه، هویزه، شلمچه و منطقه عملیاتی والفجر 8 و همچنین اروندرود بازدید خواهند کرد.

سیف‌الدینی گفت: در جریان این بازدیدها از سوی راویان دفاع مقدس، مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس برای دانشجویان روایت‌گری خواهد شد و دانشجویان در یک برنامه شبانه در نمایش رزمی- فرهنگی مردان آسمانی شرکت می‌کنند. این برنامه از 25 اسفندماه تا 25 فروردین ویژه اقشار مختلف جامعه اعم از کارمندان، کارگران، محلات، پایگاه‌های مقاومت،هیئات مذهبی، تشکل‌ها و انجمن‌ها و آحاد مردم، به صورت خانوادگی یا کاروان‌های مجزای خواهران و برادران برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در استان تدارک میزبانی پنج هزار نفر از این اقشار در دو مرحله پنج روزه‌ی اردوهای راهیان نور عمومی دیده شده است.

مسئول اردوهای راهیان نور سپاه الغدیر یزد از تدابیر و اقدامات صورت گرفته در راستای تامین امنیت سفر شرکت‌کنندگان در این اردو‌ها خبر داد و گفت: در این رابطه سعی شده از بهترین وسایل ایاب و ذهاب و رانندگان مجرب و همراهان و پلیس‌یاران متعهد استفاده شود و حتی اتوبوس‌ها قبل از اعزام کاروان‌ها توسط مأموران فنی مورد بازدید قرار ‌گیرد، ضمن این که توصیه‌های ایمنی نیز در اتوبوس به افراد داده می‌شود و به صورت بروشور و جزوه نیز در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار