رای اولی های یزد از نخستین حضور خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری خوشحال و برای این حماسه سیاسی لحظه شماری می کنند.
کد خبر: ۱۸۵۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹ 23 February 2016

به گزارش تابناک یزد،براساس قانون انتخابات تمامی افراد 18 سال به بالا می توانند در انتخابات جمهوری اسلامی شرکت کنند و به افرادی که برای نخستین بار در این حماسه سیاسی حضور می یابند در محافل سیاسی رای اولی گفته می شود.

انتخابات نشانه بلوغ سیاسی یک ملت است رای اولی ها هم با حضور پرشور خود در تعیین سرنوشت کشورشان مشارکت داشته و با انتخاب به فرد اصلح زمینه حضور نمایندگان شجاع و قانون گذار را در مجلس فراهم می کنند.
رای اولی ها استان یزد هم همچون دیگر هموطنان در تکاپوی شرکت در انتخابات هفتم اسفندماه سال جاری هستند و شور ، اشتیاق برای حضور در این حماسه سیاسی در آنها موج می زند.
این عده روز سه شنبه خبرنگار ایرنا گفتند: از اینکه می توانند نقشی در تعیین سرنوشت کشور خود داشته باشند به خود می بالند.
یک دانش آموز دوره متوسطه در استان یزد با اشاره به اهمیت انتخابات گفت: من هم همانند مردم دیگر کشور در این امر بزرگ سهیم خواهم شد.
حسن حسینی با اظهار خرسندی از حضور خود در این حماسه سیاسی افزود: شرکت در انتخابات یک تکلیف سیاسی و دینی است.
وی اظهار کرد: من هم در هفتم اسفندماه به همراه دوستان و دیگر همکلاسی هایم در پای صندوق های رای حاضرمی شوم و مشت محکی به دهان یاوه گویان نظام جمهوری اسلامی میزنیم.
این رای اولی تصریح کرد: در زمینه انتخاب نامزد اصلح با پدر و مادر خود مشورت خواهم کرد تا بتوانم بهترین نامزد را انتخاب کنم.
فاطمه دهقانی که برای نخستین بار در سرنوشت کشور خود سهیم می شود گفت: حضور در انتخابات به معنای پشتوانه از نظام جمهوری اسلامی و دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی است.
این رای اولی که شور و اشتیاق رای دادن در چهره اش نمایان است خاطرنشان کرد: شرکت تک تک افراد در انتخابات مهم است باید با انتخابات آگاهانه برای تعیین سرنوشت خود حضور گسترده داشته باشیم.
وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای باید رسیدگی به مشکلات مردم سرلوحه کار خود قرار دهند اظهار کرد: حضور ما در عرصه انتخابات تداوم راه شهدا، امام راحل و نشانه آزادی و استقلال کشور است.
حکیمه لطفی هم از دیگر رای اولی ها است که با اظهار خوشحالی از شرکت خود در انتخابات گفت: شرکت در انتخابات را توفیق بزرگی می دانم که خدواند نصیب من کرده است.
وی اظهار کرد: همه باید بدانند حتی یک رای هم در سرنوشت کشور مهم است و این حق بعد از انقلاب اسلامی به مردم این مرز و بوم داده شده که در سرنوشت خود دخیل باشند.
این رای اولی تصریح کرد: تا زمانی که ما در تصمیم گیریهای خود جدی باشد تمام توطئه های دشمنان نقشه بر آب می شود.
حمید حیاتی پور دانش آموز یکی از دبیرستانهای یزد هم گفت: حضور جوانان رای اولی ها به معنی حضور اندیشه های نو در تعیین سرنوشت کشور است .
وی استفاده از نظرات خانواده ها، معلمان و مربیان را در انتخاب فرد اصلح موثر ذکر کرد و افزود: همه باید با آگاهی و شناحت دست به انتخابات بزنیم.
حیاتی پور باید با انتخابات آگاهانه برای تعیین سرنوشت خود حضور داشته باشیم تصریح کرد: حضور در انتخابات به عنوان یک تکلیف سیاسی است و دانش آموزان رای اولی به عنوان یک وظیفه در این انتخابات حضور خواهند داشت.
حیاتی پور اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی از انتخابات به عنوان آبروی نظام و پشتوانه اقتدار ملی یاد می کنند که این نشان از حضور همه افراد مردم در انتخابات است.
وی تصریح کرد: از اینکه به عنوان یک جوان ایرانی به سن تکلیف سیاسی رسیده ام و حق دخالت در سرنوشت کشورم دارم خوشحالم.
یکی دیگر از رای اولی ها که خود را احسان راجی معرفی کرد و گفت: رای دادن یک مطالبه مردمی و تکلیف است و از اینکه برای نخستین بار می توانم به تکلیف خودم عمل کنم بسیار خوشحال هستم.
وی افزود: من تا کنون حق انتخاب برای مسائل شخصی چون رشته تحصیلی و غیره داشتم اکنون که برای اولین بار حق انتخاب در سرنوشت کشور دارم سعی می کنم با مطالعه زندگینامه و مشورت با بزرگان نامزدهای اصلح را انتخاب کنم.
ریحانه رحمانی دیگر اولی از اینکه می تواند در انتخابات شرکت کند بسیار مسرور است گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری دو رویداد سیاسی مهم در کشور ما است.
وی افزود: از تمام افراد به ویژه رای اولی ها می خواهم که با انتخاب افراد اصلح در انتخابات هفتم اسفندماه حضوری فعال داشته باشند.
یزد با یک میلیون و 70 هزار نفر جمعیت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری یک نماینده و در مجلس شورای اسلامی چهار نماینده دارد که برای رقابت در پنجمین دوره انتخابات خبرگان در استان دو نفر و برای انتخابات مجلس 93 نفر باهم رقابت می کنند.
براساس اعلام ستاد انتخابات تعداد واجدان شرایط رای دادن در استان یزد 665 هزار و 504 نفر است.
امسال از مجموع 195 هزار دانش آموزاستان یزد چهار درصد آنان واجد شرایط رای دادن هستند.
براساس اعلام ستاد انتخابات کشور از حدود پنج میلیون نفر واجد شرایط رای دادن که از این تعداد سه میلیون و 88 هزار نفر رای اولی هستند.
پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند ماه برگزار می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار