سومین جشنواره عکس کشوری «کِرَسم اوز» برگزار می شود.
کد خبر: ۱۸۵۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹ 22 February 2016
تابناک فارس به نقل از مهر:رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز با بیان اینکه جشنواره ملی عکس «کِرَسم اوز» در سه بخش «خانواده»، «شهر اوز» و «عکس‌نوشت» به میزبانی شهر اوز در جنوب استان فارس برگزار می‌شود، گفت: عکس‌های ارسالی می‌توانند شامل همه‌ ژانرهای عکاسی باشند و ویرایش نرم‌افزاری و چیدمان در زمان عکاسی هم مجاز است.

فروغ هاشمی سومین دوره این جشنواره را به داوری مهدی مقیم‌نژاد، محسن بایرام‌نژاد و به‌آذین کرامتی عنوان کرد و افزود: داوری آثار، هفته آخر اسفندماه ۹۴ و مراسم اختتامیه و اهدای جوایز نیز ۷ فروردین ۹۵، همزمان با «روز شهر اوز»، برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: به دلیل ایجاد رقابت و پویایی در میان عکاسان، این جشنواره از پذیرش آثار برتر جشنواره‌های مختلف معذور است. لذا، عکاسان تا ۲۰ اسفند ۹۴ فرصت دارند آثار خود را از طریق سایت جشنواره برای شرکت در این رقابت ارسال کنند.

عضو هیات مدیره انجمن عکاسی اوز، ادامه داد: انجمن غیر دولتی عکاسی اوز ، پس از برگزاری دو دوره جشنواره منطقه‌ای عکس با هدف ارتقای سطح عکاسی در بخش اوز و جنوب استان فارس، در سال سوم این جشنواره را در سطح کشوری و با موضوع «خانواده» برگزار می‌کند تا با مشارکت عکاسان ایران‌زمین، ادای دینی به این موضوع مهم با زبان عکس صورت بگیرد.

هاشمی درباره بخش عکس‌نوشت که ویژه بزرگداشت تائب شاعر اوزی است، تصریح کرد: عکس‌نوشت شکلی از همراهی عکس و متن یا شعر است و در آن عکس به عنوان منبع الهام نویسنده یا شاعر بوده، زبان درون عکس، پشت عکس و ذهنیت نویسنده یا شاعر منجر به اثری با هویت مستقل می‌شود. عکس‌نوشت‌ها می‌توانند به زبان اوزی باشد یا به زبان فارسی.

وی هیات داوران بخش عکس‌نوشت را  سیلوانا سلمانپور (شاعر اوزی ساکن دبی)، عنایت اله نامور (نویسنده دیوان تائب اوزی از دبی)، فروغ هاشمی (شاعراوزی)، هادی صدیقی (نویسنده اوزی ساکن تهران)، صادق رحمانی (شاعر اهل گراش و مدیر رادیو فرهنگ)، عبداله وحدانی (مدرس ادبیات از اوز) و عبدالرضا مفتوحی (شاعرلاری) اعلام کرد و افزود: در این بخش به ۷ عکس‌نوشت به انتخاب ۷ داور  به‌شکل هم‌‌سطح مبلغ یک میلیون ریال جایزه نقدی و لوح سپاس جشنواره اهدا می‌شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز تاکید کرد: جشنواره عکس کرسم اوز جشنواره‌ای مستقل است و کِرَسم در زبان اوزی به معنای شبنم یخ زده‌ی صبحگاهی می‌باشد و سالهاست صبح‌گاهان ، مردم با دیدن درخشندگی و روشنایی کرسم سر شوق می‌آیند .

علاقه‌ مندان می‌توانند آثار خود را در سایت جشنواره به آدرس Evazphoto.ir  ارسال کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار