مدیر آموزش و پرورش چالوس
مدیر آموزش و پرورش چالوس گفت: نگاه فعلی به آموزش و پرورش تحقیرآمیز است و این جلسات زمانی منتج به نتیجه خواهد شد که نگرش‌ها نسبت به آموزش و پرورش تغییر یابد.
کد خبر: ۱۸۱۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱ 15 February 2016

به گزارش تابناک  مازندران، سلیمان عبداللهی در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان در دبیرستان دخترانه شاهد چالوس در جمع فرماندار و سایر اعضای شورای آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت این جلسات اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش یکی از شوراهای مهم است که در سطح وزارت آموزش و پرورش، استان و شهرستان تدوین شده است که شرح وظایف آن در۲۲بند طرح شده است.

وی با بیان اینکه نگاه فعلی به آموزش و پرورش تحقیرآمیز است، افزود: این جلسات زمانی منتج به نتیجه خواهد شد که نگرش‌ها نسبت به آموزش و پرورش تغییر یابد.

مدیر آموزش و پرورش چالوس تصریح کرد: با توجه به اینکه مصوبات شورای آموزش و پرورش به استان می رود و لازم‌الاجرا است نیازمند وفاق و همدلی بیشتر است.

عبداللهی تاکید کرد: همفکری و همدلی اعضا باید نتیجه و بازخورد خوبی با مصوبات داشته باشد.

وی در ادامه در خصوص وضعیت فضاهای بلا استفاده آموزشی در چالوس ابراز کرد: برخی از فضاهای آموزشی چالوس به علت نداشتن دانش آموز و یا بلا استفاده ماندن در طول چندین سال، مدرسه ای دایر نمی شود، بنابراین با تغییر کاربری سند می گیریم و نسبت به فروش آن اقدام می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: فروش مستغلات آموزش و پرورش برابر بخشنامه از فروردین تا اسفندماه تنها یک بار به صورت تجمیعی روی می دهد.

عبداللهی طرح مطالعات نوروزی را در راستای کیفیت بخشی آموزشی بسیار با اهمیت دانست و گفت: تاکنون۵پایگاه مطالعات نوروزی برای شهرستان چالوس طراحی شد.

وی بر کیفیت بخشی کنکور تاکید کرد و گفت: در این راستا کلاس تجمیعی و همایش کنکور برای سال چهارمی ها که کنکور دارند برگزار شد و برای صرفه جویی در وقت دانش آموزان نیز همایش رای اولی ها اجرا شد.

مدیر دبیرستان شاهد چالوس نیز در این جلسه با اشاره به عملکرد درخشان این دبیرستان در طول سال تحصیلی امسال اظهار کرد: این دبیرستان دارای۱۷۳دانش آموز در رشته های علوم انسانی، تجربی و ریاضی است که تعداد۱۱نفر از این دانش آموزان جزء جامعه هدف هستند.

حوریه الهی به برخی عملکرد این مدرسه اشاره کرد و گفت: مقام اول در مسابقات فرهنگی هنری در سرود و نمایش، نفرات برتر در جشنواره خوارزمی و تحقیقات انسانی بخشی از این عملکرد است.

وی با بیان اینکه در دهه فجر به دانش آموزانی که شرکت مستمر در نماز جماعت داشتند هدایایی داده شد ابراز کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه، کلاس‌های کنکوررا با استفاده از نیروهای مجرب و به صورت رایگان برای سال چهارمی ها تشکیل شد.

مدیر دبیرستان شاهد در خصوص مشکلات مدرسه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این دبیرستان در سال۸۹به بهره برداری رسید ، عدم نظارت کافی از سوی اداره کل نوسازی بر مدارس از مهم ترین مشکلات است و آنگونه که باید و شاید رسیدگی نمی شود.

الهی یادآور شد: جامعه هدف این شهرستان در مدارس مختلف پراکنده هستند و برای ساماندهی و مدیریت بهتر، نیاز است شورای آموزش و پرورش بررسی کند و جامعه هدف به این مدرسه هدایت شوند تا از این فضا استفاده بهینه شود.

وی در پایان عنوان کرد: با توجه به بعد مسافت، برخیز نیروهای انسانی این مدرسه در جای دیگر هم در یک روز تدریس می کنند و برای رسیدن به مدرسه ما ناچارند با تاخیر وارد شوند و کلاس آنها با۲۰دقیقه تاخیر تشکیل می شود که این امر به آموزش دانش آموزان تاثیر منفی می گذارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار