مدیرکل زندان‌های مازندران
مدیرکل زندان های استان مازندران گفت:اجرای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی منوط به وجود امکانات سخت افزاری و نرم افزاری است و باید زندان‌های استان را به این امکانات تجهیز کنیم.
کد خبر: ۱۸۱۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸ 14 February 2016

به گزارش تابناک مازندران،علی اکبر غفاریان در مراسم کلنگ زنی مجتمع فرهنگی و آموزشی زندان بهشهر گفت: زندانیان بخشی از جامعه هستند و کمک دولت یا خیرین به زندان در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اصلاح و تربیت زندانیان به نفع جامعه است.

وی افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی منوط به وجود امکانات سخت افزاری و نرم افزاری است و باید زندان‌های استان را به این امکانات تجهیز کنیم.

مدیرکل زندان‌های استان مازندرانبا اشاره به بافت فرسوده زندان‌های استان مازندران تصریح کرد: به منظور تحقق اهداف تربیتی در سال‌های اخیر پروژه های متعددی در استان مازندران به بهره برداری رسید و هم اینک چند پروژه در شهرستان‌های مختلف استان در حال ساخت و نوسازی هستند که با تکمیل این پروژه ها زندان‌های استان مازندران در حوزه تربیتی سرآمد زندان‌های کشور خواهند شد.

وی با اشاره به ضرورت اقدامات پیشگیرانه در حوزه آسیب‌های اجتماعی، افزود: در نظام زندانبانی اسلامی توجه به امر اصلاح و تربیت یک ضرورت محسوب می‌شود و در این راستا هر هزینه چه از طریق مراجع دولتی و یا کمک‌های خیرین صرف شود فواید آن به جامعه برمی‌گردد.

غفاری اظهار کرد: زندانیان بخشی از همین جامعه هستند که به علت سهل انگاری، عدم شناخت و یا بلند پروازی و هنجارشکنی به زندا‌نها افتادند که نیازمند حمایت و هدایت هستند در صورتی که جامعه نسبت به وضعیت آنها بی‌تفاوت باشد و در بهسازی وضعیت آنان گامی برداشته نشود، بی‌شک ناهنجاری و آشفتگی بیشتری جامعه را فراخواهد گرفت.

وی بر ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی زندانها تأکید کرد و افزود: زندان‌ها با تمام توان در تلاشند تا زندانیان در زندان بیکار نباشند و زمینه آموزش فنی و حرفه ای، صنایع دستی، آموزش قرآن و آموزش‌های نهضت سوادآموزی و آموزش از راه دور و کار در کارگاه‌های تولیدی برای زندانیان فراهم است و هر زندانی به سهولت می تواند از این خدمات سود ببرد.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار